פרשת השחיתות ברשות האוכלוסין: עובד רשות האוכלוסין נעצר אתמול בחשד לשחיתות במשרדי הרשות במזרח ירושלים. העובד, בן 38, תושב מזרח ירושלים, חשוד כי פעל כ"מאכר", ניצל באופן מובהק את מצוקתם של כ- 400 תושבים שעמדו שעות בתור בלשכה במזרח ירושלים והמתינו לקבלת שירות, והציע ולקח שוחד בשווי של מאות שקלים כדי לקדם אותם בתור. העובד הנו העצור ה-84 בפרשת השחיתות הגדולה ברשות שהותרה לפרסום ביום ראשון.



העובד חשוד כי פנה לאנשים שהמתינו בתור באופן ישיר והציע להם תמורת סכום כסף שנע בין 300 ל- 600 שקלים פגישה מידית וללא תור לתוך הסניף על מנת לקבל שירות. עוד עלה החשד, כי החשוד קבע את התעריף לקבלת השירות בהתאם לאורך התור ומצוקתם של התושבים, לדוגמא, ביום בו התור היה גדול מאוד ותושבים רבים המתינו שעות על מנת לקבל שירות, עפ"י החשד 'גבה' החשוד תעריף גבוה של כ- 600 שקלים מאדם, זאת על פי החשד תוך תיאום עם  עובדי רשות האוכלוסין על מנת לקבל את אותו אדם באופן מידי. בכך, על פי החשד, שלשלו החשודים לכיסם מאות אלפי שקלים.

כזכור וכפי שנחשף לפני שלושה ימים, המשטרה ניהלה במשך מספר חודשים חקירה סמויה שעניינה חשיפת שחיתות בקרב עובדים ומקבלי שירות בסניף רשות האוכלוסין במזרח ירושלים. החשד שנבדק הוא מתן וקבלת שוחד וסחר בתורים, ובמסגרת מבצע סמוי עצרה המשטרה 83 חשודים. המשטרה הפעילה במהלך החקירה סוכן סמוי שפעל בקרבת עובדי המשרד וחשף שיטה בה על פי החשד שלשלו לכיסם ארבעה מהעובדים מאות אלפי שקלים, שמקורם בכספי שוחד, עבור שירותים ציבוריים הניתנים במקום לכל דורש.



על פי החשד, ארבעת העובדים, בני 29-21 ממזרח ירושלים, המקבלים קהל ומעניקים שירות של הנפקת תעודות זהות, דרכונים, תעודות מעבר ונושאים נוספים, קשרו קשר עם שישה חשודים אחרים, שאינם עובדי המשרד, וניצלו את מצוקת התורים וזמני ההמתנה הארוכים על מנת לגבות שוחד בעבור מתן שירות מהיר ללא כל המתנה ואפילו ללא הגעה לסניף.



הסוכן הסמוי חשף את דפוס הפעולה של החשודים: ששת החשודים שאינם עובדי המשרד, אשר שימשו כ"מתווכים-מאכרים", יצרו קשר עם תושבים המבקשים לקבל את שירותי המשרד והציעו להם לקבל אותו באופן מידי מאחד העובדים בו, בתמורה לסכום כספי קבוע מראש בהתאם לסוג השירות.