משפחתו של הנער אילון שלו-אמסלם, שנדרס למוות על ידי אלי בר זכאי לפני כשלושה שבועות בתל אביב, הגיבה היום (חמישי) להגשת כתב האישום שהוגש כנגד הנהג בגין הריגה. במכתב שפרסמו, תקפו את הנהג הדורס, כינו אותו רוצח וקראו להחמיר בעונשו: "לכאב העמוק סביבו סובבים חיינו מזה 28 ימים התווספה היום מכה קשה נוספת, שעה שקראנו את כתב האישום החמור שהוגש הבוקר על ידי פרקליטות מחוז ת"א. כתב האישום מלמד על חומרה יוצאת דופן במעשיו של רוצח בננו, אשר ראוי שמעתה ועד עולם ישא בעונש חמור, ירצה עונש מאסר לשנים רבות, ויישב במעצר גם במהלך משפטו".



"הודות לחקירה, התגלתה האמת הנפשעת בה נהג הנאשם, רוצח בננו: בהתנהגות מודעת ומתוכננת מראש, בדיוק כמו רוצח המצטייד בכלי נשק, הצטייד הפושע, בכלי נשק רב עוצמה: מכונית ואלכוהול", מסרו. "בשעה 1:08, כשהוא תחת שכרות כבדה כדבריו, ובמטרה להמית את כל מי שיקרה בדרכו וכשהוא מתעסק במקביל בטלפון, לחץ הנאשם על ההדק: הוא דהר על אילון ודניאל, נערים טהורים שחזרו מגלידרייה בנמל, במהלך החופש הגדול, ועמדו על המדרכה בהמתינם, כפי שחונכו, לאור הירוק".



"הרוצח הנפשע, מיד לאחר הדריסה הקטלנית, בחר לשבש את הראיות ובחר שלא לנסות להגיש עזרה לילדים, פצועים ושותתי דם, והגיש עזרה לעצמו, כאילו הוא הפצוע אנושות מדריסתו את אילון ודניאל, ודיווח לחבריו: "אני מסטול מת , תביאו לי מים, הבן אדם פה גוסס".  שיבושיו המשיכו באופן מפלצתי ומעורר חלחלה כמתואר בכתב האישום ומגובה בראיות חד-משמעיות".



לסיום, אמרו בכאב כי "אילוני שלנו לא ישוב עוד. מותו של אילון לא יהיה לשווא, אלא אם יחול שינוי עמוק ביחס לעברייני הכביש, אותם רוצחים כנאשם ודומיו. אילון יישאר לעד נער צעיר, ואנו נשאר לעד אוהבים וכאובים".





בכתב האישום שהוגש מוקדם יותר הבית לבית המשפט המחוזי בתל אביב, הואשם בר זכאי בהריגתו של אילון, בגרימת חבלה חמורה, נהיגה בשכרות, הדחה בחקירה, שיבוש מהלכי משפט, ניסיון להשמדת ראיה ומהירות סבירה. "סמוך לשעה 01:08, בדרכו למועדון, נהג בר זכאי ברחוב ש"י עגנון בתל אביב, מכיוון מזרח לכיוון דרום-מערב, בואך צומת הרחובות ש"י עגנון ואבן-גבירול בהיותו שיכור", נכתב. "המנוח וקטין נוסף המתינו בצומת לחילופי אור הרמזור להולכי רגל, מאדום לירוק. כאשר חברו של שלו-אמסלם עמד בסמוך אליו, הגיע הרכב שבו נהג בר זכאי אל הצומת במהירות גבוהה ביותר, תוך חריקת צמיגים צורמת, כשהוא 'מזגזג' ברכב מצד לצד". 

"עם הגיעו לעקומת הכביש", צוין, "במקום להאט ולהתאים את מהירות נסיעתו לתוואי הדרך ולנתיב הנסיעה המשורטט על גבי הכביש, המשיך הנאשם ועלה עם הרכב על המדרכה הממוקמת בחלקו המערבי של הצומת, ופגע חזיתית, בעוצמה רבה, במנוח ובקטין הנוסף. כתוצאה מעוצמת הפגיעה, הוטל המנוח למרחק של כ-26 מטרים והוא נפצע באורח אנוש".

 


כתב האישום אף מפרט את הפעולות שעשה בר זכאי לצורך שיבוש מהלך החקירה, וביניהם שיחת טלפון עם חבריו ושתיית כמות מים חריגה על מנת לשבש את בדיקת הינשוף. עוד מפרט כתב האישום, כי בר זכאי סירב לבדיקת דם והכשיל ארבע בדיקות שכרות שנעשו לו. הוא אף ניסע להניע את חברו הלל למסור עדות שקר, ואמר לו: "תקשיב לי שנייה. לא שתינו, אף אחד לא שתה, הכל בסדר תבוא לפה, פינו פה שני אנשים לבית חולים'".