יאיר אלאלוף, קבלן אלומיניום המתגורר על חוף הים, גילה אומץ לב ותושייה רבה כאשר הבריח בגפו את חבורת התוקפים שהתנפלה בלילה שבין חמישי לשישי על שלושה צעירים ששהו בחוף קריית חיים. בשיחה ל"מעריב" משחזר אלאלוף את מה שקרה באותו לילה: 



"באתי מבילוי, רציתי להחנות את הרכב ולא מצאתי חנייה אז העמדתי את הרכב ליד הים שנמצא כ- 50 מטרים מהבית שלי. ראיתי אנשים זורקים אלות לעבר איזה רכב שהצליח להימלט. מיד הזעקתי משטרה. אחר כך ראיתי את אותם הצעירים אוספים את האלות ורצים לכיוון חוף הים. רצתי אחריהם וראיתי שם שני חבר'ה שותתים דם ומחוסרי הכרה שכובים על החוף עם חתכים, ובאותו זמן הצעירים האלו המשיכו לחבוט בהם עם השרשראות והאלות ולבעוט בהם בכל הגוף.



הם היו חצי מתים ממש ואדם נוסף התחנן שאעזור להם כשהוא אומר לי 'הורגים אותנו'. ניגשתי לעבר הצעירים, ואני אדם שמתנשא לגובה של 198 ס"מ ושוקל 90 ק"ג, אז כנראה שהם נבהלו  וברחו מהמקום. נשארתי ליד הפצועים עד שהשוטרים ואנשי מד"א הגיעו . גבו ממני עדות ושאלו אותי במשטרה אם אסכים להגיע למסדר זיהוי החשודים. אמרתי שכן אבל הסברתי שהכל קרה מהר ובשעת לילה כשהאזור חשוך".



אתה לא חושש שהם מכירים אותך עכשיו ויחזרו לפגוע בך?


"לא רק שאני לא חושש, אני אפילו מחכה להם. ברור שאם הייתי מצליח ליצור איתם מגע הם היו מפונים הרבה קודם לבית החולים. אני מוסמך באבטחה בעברי ושימשתי כמאבטח במועדונים כך שזה לא עושה עליי רושם".



מה גרם לך להיכנס לתוך המבוכה הזאת?


"אני אזרח שאכפת לו מאנשים. היו כאן אנשים במצוקה וזה לא משנה מי הם בכלל. ראיתי חבורת צעירים שמתנהגת כמו חיות ועוד מעט היה שם רצח אז החלטתי להתערב ולעצור את האירוע".



מישהו עזר לך?


"אדם אחד נוסף הצטרף ותחשוב שהיו כאן מלא אנשים שחלקם ברחו מהמקום. אפילו הקרבנות סיפרו לי שהרכב שנמלט היה עם ערבים והם אפילו לא עזרו להם כי הם חשו בסכנה והצילו את עצמם".



אולי יש קשר בין האירועים?


"למען האמת זה מה שאני חושב. יכול להיות שהייתה כאן טעות בזיהוי. שמעתי שתי גרסאות. האחת, לפיה הם התחילו עם איזו בחורה רוסיה ופתאום הגיעו הרוסים האלה שהחלו לחבוט בהם ללא רחם, והשנייה, של מספר צעירות שישבו שם ואמרו שהם לא עשו כלום וקיבלו מכות בחינם ממש בגלל שהם שאלו קודם אם הם ערבים וכשענו שכן ספגו מכות רצח. אני מניח שיש קשר בין אלו שנמלטו לאירוע ואלו שהותקפו שילמו את המחיר במקומם כנראה".



עוד קודם לכן, נפגשו שלושת הצעירים הערבים עם  אלאלוף. בפגישה שהתקיימה באזור הקריות הודה דודם של השלושה לאלאלוף בשמם של כל אנשי שפרעם ואמר כי בכוונתו להזמין את אלאלוף לשפרעם, ולהגיע לביתו כדי להביע את הערכתו כלפיו.



"לא משנה מה הדת, הגזע או המין, צריך להתייחס לבן אדם כבן אדם. אני רוצה להודות לך בשם אנשי שפרעם כולם על הנדיבות שלך. נקווה שירבו אנשים כמוך בחברה הישראלית ונשים קץ לכל התופעות הבזויות האלה". הצלת את שלושת החבר'ה האלה, אתה תהיה יקיר שפרעם, גיבור גדול אתה", אמר.



אחד מתושבי שפרעם שהותקפו בחוף. צילום: ללא קרדיט
אחד מתושבי שפרעם שהותקפו בחוף. צילום: ללא קרדיט



אלאלוף סיפר במפגש: "ראיתי שלושה אנשים על חוף הים, חצי מתים, פצועים. המשיכו לבעוט בהם. באתי להפריד, קראתי למשטרה, מד"א הגיע, אז לזכור בדיוק מה היה זה קשה, זה היה מאוד מהיר. אחד היה ללא הכרה, השני ביקש עזרה ואמר שרוצים להרוג אותו. אמרתי לו שהכל בסדר, הצעירים הרוסים התרחקו ואספו את השרשראות. שמעתי גרסה אחת שהתחילו עם בחורה וגרסה אחרת שטוענת שלא היה כלום"



כזכור, בלילה שבין חמישי לשישי הותקפו שלושת תושבי שפרעם, רופא ושני אחים, כאשר ישבו בחוף באזור חיפה. הפצועים טענו כי נשאלו על ידי מספר צעירים האם הם ערבים. לדבריהם, הם עזבו את המקום וחזרו כעבור מספר דקות כשהם חמושים בשרשראות וסכינים. לאחר שהכו אותם - ברחו מהמקום.



חבורת הצעירים היהודים החלה לתקוף את הצעירים הערבים, וגרמה להם לחבלות ראש וגוף. הצעירים פונו לבית החולים רמב"ם בחיפה לקבלת טיפול רפואי, שם גם הגישו את התלונה על האירוע.



תושב נשר בן 29 שנעצר אתמול בגין חשד למעורבות באירוע שוחרר היום למעצר בית. השופטת איילת-השחר ביטון פרלה, כתבה בהחלטתה: "אין בראיות שהוצגו בפניי את הבסיס הנדרש כדי שאחייב את המעצר". השופטת כתבה את הדברים לאחר ששמעה את טענתו של החשוד שאמר "לא הייתי שם ולא הייתי מעורב בשום אירוע. אין לי מושג למה עצרו אותי".



כזכור, גם אמש שוחרר חשוד נוסף שנעצר בפרשה, תושב קריית חיים בן 23, כאשר במקרה שלו קבע בית המשפט כי קיים כשל בחקירת המשטרה, מאחר והשוטרים לא בדקו את האליבי שמסר החשוד ולא ערכו לו מסדר זיהוי. בהחלטת השחרור נכתב כי הוא שוחרר למעצר בית וזאת לנוכח חומרת האירוע ולא בגלל שנמצא קשר בין אותו חשוד לתקיפה עצמה".