בשבוע הבא תיפתח שנת הלימודים בבתי הספר ובגנים, וגם עבור חניכי המכינות הקדם צבאיות. כארבעה חודשים לאחר אסון נחל צפית, שבו נהרגו עשרה בני נוער במהלך טיול גיבוש של מכינת בני ציון, ובהמשך להכרזת ההנהלה החדשה בראשותה של המנכ"לית שירה אטינג כי לא יפתחו את המכינה בשנה הקרובה, התגייסה עמותת "מרכז מעשה", לקליטת החניכים שהיו אמורים להיות בשלוחת המכינה שבאלוני יצחק ונותרו ללא מסגרת.



מדובר ב־22 חניכים שיצטרפו לפעילות מכינת גל בקרית ביאליק, שאותה מפעילה מרכז מעשה, עמותת בת של קרן רש"י. לחניכים, שלא רצו לוותר על שנת המכינה, מחכה שנה עמוסת פעילויות, בהן חינוך לדמוקרטיה, מעורבות חברתית, יזמות ותרומה לקהילה, לצד הכשרה לשירות משמעותי בצבא. החניכים במכינת גל ובאלוני יצחק מגיעים ברובם מהפריפריה החברתית־גיאוגרפית של ישראל, בוגרי פנימיות, כפרי נוער ועוד.



יוסי מלכה, מנכ"ל עמותת מרכז מעשה, אומר כי "אימוץ שלוחת אלוני יצחק של מכינת בני ציון היה אך טבעי. התכנים, האוכלוסייה והמבנה החינוכי של שתי המכינות תאמו את ערכינו ואת ציפיות החניכים לשנה. ההחלטה לאמץ את המכינה לשורותינו הייתה מיידית. הבנו שיש לקבל החלטות מהירות ובחודש האחרון קיימנו מספר מפגשים עם החניכים ואנשי הצוות, תוך מתן דגש על שמירת הזהות של הקבוצה החדשה".