גאווה ישראלית: השף והמסעדן אסף גרניט הגיב היום (שלישי) בגלי צה"ל להודעה כי מסעדתו The Barbary הממוקמת בלונדון נבחרה למקום הראשון ברשימת 100 המסעדות הטובות בלונדון של מגזין טיים אאוט הבריטי: "זה מטורף, אנחנו בדיוק פותחים עוד מסעדה ופתאום הדבר הזה נוחת". מסעדתו השנייה של גרניט בלונדון, "פאלומר" נמצאת במקום ה-33 באותה רשימה. 



"זה השילוב של טעמים לא מוכרים ביחד עם אווירה שאנחנו קוראים לה הכנסת אורחים. אנחנו מסתכלים על הלקוחות שלנו כאורחים שבאים הביתה ולא כארנקים. התפריט הוא תבנית נוף המולדת שלנו. אפילו כשפתחנו את המסעדה, בהתחלה עשינו את האוכל יותר עדין ופחות חריף, ואז הלקוחות אמרו לנו 'תנו את זה כמו במקור'". 



בטיים אאוט כתבו על הבחירה במסעדתו של גרניט למקום הראשון: "זה לא אפשרי שתהיה לכם חוויה רעה במסעדת 'דה ברברי'. האוכל, הו האוכל. בעוד שמסעדת 'פאלומר' מתקדמת באוכל שלה, ומחפשת לדחוף את הגבולות של האוכל הישראלי, דה ברברי מסתכלת אל העבר". 



מסעדתו של גרניט בלונדון. צילום: מסך



על אופי העבודה בחו"ל, וההבדלים אל מול ניהול מסעדה בישראל, אמר השף: "יותר נח בחו"ל, שם יש רגולציה מאוד קשוחה אבל הכל ברור שם, הפיקוח אדוק. אתה לא מזייף, ואם אתה טוב אתה עובד, היציבות היא לאורך השנה. אין שם משתנים של בחירות, מצב ביטחוני או מזג אוויר". 

"כשאתה משווה, המיסוי בחו"ל נמוך יותר, וגם שם מוכנים לשלם יותר על אוכל. בארץ ההכנסה הממוצעת היא יותר נמוכה, אז המחיר שאתה יכול לגבות הוא המחיר האמתי שאתה צריך לגבות", הוסיף גרניט.