זה היה רצח כפול, מזעזע וטראגי, וכעת מתבררים הפרטים המלאים. המשטרה הודיעה היום (רביעי) כי פענחה את הרצח הכפול שאירע ב"בית יעל", שמשמש כבית מחסה למחוסרי דיור ומוסד לגמילה. על פי הפרטים, אלכסנדר מירזוב, בן 54, רצח את חברו לחדר ובמשך שבוע הצליח להסתיר את גופתו כשהיא מגולגלת בשטיח. לאחר כשבוע רצח את מנהל המקום, אברהם ואנונו, בן ה-57, ורק אז התגלתה גם הגופה של חברו לחדר, ויאצ'סלב פידקין. הפרקליטות מתכוונת להגיש מחר כתב אישום נגד מירזוב על רצח כפול.



כזכור, בתחילה החודש, התקבל במשטרת ישראל דיווח על גופת אדם ב"בית יעל" המשמש. שוטרים שהגיעו למקום גילו גופת אדם במשרד, שלאחר מכן התבררה כגופתו של מנהל בית המחסה-אברהם ואנונו. עם הגעת השוטרים למקום, התברר כי מירזוב, שהיה דייר במקום, נעל את עצמו בחדרו. השוטרים פרצו את הדלת ומצאו את אלכסנדר מירזוב כשהוא יושב בחדר ונודף ממנו ריח חזק מאוד של דלק. בסריקה במקום השוטרים גילו גופה נוספת, שהוחבאה בחדרו של אלכסנדר, מתחת למיטה, כשהיא מגולגלת בשטיח. בזיהוי הגופה במכון לרפואה משפטית נמצא כי מדובר בדייר ויאצ'סלב פידקין, בן 49.
חקירת הרצח הכפול הוטלה על צוות חקירה מיוחד ובחקירה מאומצת נמצא כי החשוד היכה בגרזן את מנהל המקום ורצח אותו על רקע חשדו כי נוצל ע"י שותפו לחדר (ויאצ'סלב) ובסיועו של מנהל המקום. בהמשך, החשוד נעל עצמו בחדר עם המנהל וכשעובדת המקום ניסתה להיכנס לחדר, החשוד ניסה לתקוף גם אותה. רק בסיוע של עובד נוסף שנחלץ לעזרתה, הצליחו להשתלט על החשוד ולהוציא את הגרזן שהחזיק בידו.

החשוד הודה ברצח הכפול ומהחקירה התברר כי ביום שבוע לפני כן, בשעת לילה, היכה את שותפו לחדר, ויאצ'סלב פידקין, במכות גרזן והטמין את גופתו מתחת למיטה בחדרם המשותף, כשהגופה מגולגלת בשטיח. בהמשך, לאחר רצח המנהל, נעל עצמו בחדר וניסה להמית את עצמו בדלק ששפך על גופו, אך לא הצליח לבצע את זממו.
השבוע הוסר צו איסור הפרסום בחקירה והוארך מעצרו של החשוד עד מחר, אז בכוונת הפרקליטות להגיש נגדו כתב אישום ובקשה למעצר עד לתום ההליכים המשפטיים כנגדו.

עו"ד חיה מנע, ממשרד מנע ושות', באה של משפחתו של הנרצח, אבי ואנונו, מסרה: "אני שמחה על כך שמשטרת ישראל פענחה את הרצח וכי יוגש כתב אישום נגד הרוצח. יחד עם זאת, כתב אישום זה בעקבות המלצת המשטרה אינו מחסה על שורת המחדלים של משרד הרווחה בהפניית הרוצח למעון שאינו מתאים לו וללא בדיקה מוקדמת".