לפני כ-10 שנים, הזדעזעה המדינה לאחר תאונת הדרכים בה נהרגה מיטל אהרונסון ז"ל, צעירה, שחצתה את הכביש ביחד עם חברתה, ומצאה את מותה בעקבות נהג שיכור וחברו, שעזר לו לנסות ולטשטש ראיות. האירוע הכה גלים בישראל, כשהנהג הפוגע, שי סימון, הורשע ונשלח ל-20 שנות מאסר. אך למרות פסק הדין, הוא השתחרר היום (רביעי) מהכלא, והשאיר את משפחת אהרונסון זועמת, הן עליו ועל חברו, והן על רשויות החוק.



אמה של מיטל ז"ל, ליאורה אהרונסון, התראיינה היום ב"כאן ב'" וסיפרה על התחושות הקשות שמלוות אותה, ועל ההרגשה כי דווקא בנפגעים העיקריים לא מתחשבים: "הנהג קיבל הרבה מתנות מבית המשפט", אמרה האם והוסיפה: "בית משפט העליון קיצר את העונש מ-20 ל-14 שנים, ואז האדון נהיה צדיק, חזר בתשובה, עשה המון ניסים ונפלאות בכלא, אבל לא הצליח לעשות נס ולהחזיר לי את הבת שלי. למרות זאת, הוא קיבל הקלה של שליש. היום הוא יצא לחופשי, כשהוא ריצה פחות ממחצית מהעונש שהוא ריצה".

"זה היה יום שחור ביום ששותפו שלום ימיני, שוחרר. מאתמול היום שלנו חזר להיות שחור, והלילה היה לבן עבורנו. זאת מועקה שלא ניתן לתאר, הבת שלנו נלקחה על לא עוול בכפה, קיפחה את חייה על ידי שני מנוולים, היא במחשכים, והם יצאו אל האור". 

משפחתו של אילון שלו אמסלם מתמודדת עם דורס שפגע בשכרות וניסה לטשטש ראיות.
"נכון. עצם העובדה שנהג שיכור מתפרע על הכביש ולא נותן דין וחשבון, ומקפח חיים של חפים מפשע, זה עושה שמות לנשמה. כל השחור הזה צף מחדש, כל הרגשות הנוראיים משחררים את עצמם ואנחנו חיים שוב באותה מהומה כמו לפני 10 שנים. אין שום הקלה. הגעגועים הם נוראיים, והרצון למגע ולשיחה אלה דברים שאי אפשר להוריד מהפרק. אלה דברים שחיים איתם. אתה שוקע כל הזמן. כשזה קורה, קרוב כל כך למקרה עצמו, מבחינת הזמנים, אז אתה מבין ששום דבר לא חדש תחת השמש". 

למה לא כתבתם את חוות הדעת לפרקליטות?
"הפרקליטות לא ערערה כי הוא השתקם וריצה שני שלישים אחרי ה-14 שנים, ולקח אחריות על מעשיו והיה פעיל בכלא. אין לי בעיה לתת הקלות לאנשים, לא כאלה שלא עשו חשבון נפש לפני הפשע, נהגו כמו מטורפים ולקחו נפש של אדם. שום חזרה בתשובה, ושום הכאה על חטא לא תחזיר לנו את הילדה שלנו. למה הוא כן? למה אני צריכה להתחשב שהוא הכה על חטא לאחר מעשה? זה עוזר במשהו? זה מקל על הכאב?" 

"הפרקליטות לא פנתה אלינו, אלא רק שלחו אלינו טפסים. בחרנו לא למלא את הטפסים ולא להגיב, כי התחושה היתה שהוא ישוחרר לפני שליש גם אם נמלא וגם אם לא. התחושה הזאת של להתמודד עם משהו שהוא לא, ואתה מקבל סטירת לחי נוספת כי הוא ישוחרר, אז לא היה לנו רצון לעשות את זה ולהתאכזב".



כזכור, ועדת השחרורים שליד בתי הסוהר החליטה לאמץ את בקשת השחרור של שי סימון, הנהג שהורשע בדריסתה והריגתה של מיטל אהרונסון בתאונת פגע וברח שאירעה ברחוב אבן גבירול בתל אביב לפני כ-10 שנים, ולהורות על שחרורו החל מהיום. באוקטובר 2008, סימון, יחד עם חברו שלום ימיני, נסעו שיכורים ברחוב אבן גבירול שבתל אביב ופגעו באהרונסון וחברתה מלי יזדי בזמן שחצו את הכביש במעבר חציה.

אהרונסון נהרגה במקום, ויזדי נפצעה קשה ונותרה על כיסא גלגלים. על ימיני נגזרו חמש שנים, כשלבסוף ריצה שנתיים וחצי בלבד. על סימון נגזרו 20 שנה, ולאחר ערעור הופחת עונשו ל-14 שנים. כאמור, גם עונש זה קוצר.