המשנה לפרקליט המדינה לעניינים פליליים עדכן את גורמי האכיפה כי מעתה ריקוד "לאפ דאנס" עלול להוות מעשה זנות, וזאת כעולה מהפסיקה בנושא זה.  בהתאם לכך, הוסיף המשנה לפרקליט, "המשך פעילות זו תהווה עבירה ועילה לנקיטת כל האמצעים שבדין, ובכלל זה נקיטת אמצעים מנהליים כנגד בעלי העסקים". לאור זאת, התבקשה המשטרה להביא לידיעת בעלי המועדונים את עמדת התביעה בהקשר זה, ולפעול נגד התופעה. 


בעקבות שינוי המדיניות, לאחרונה הוציאה המשטרה, בהתאם להנחיית המשנה לפרקליט המדינה, מכתב התראה אל בעלי מועדוני חשפנות המבהיר את שינוי המדיניות, ומזהיר מפני פעילות אכיפה משטרתית בנושא. יצוין כי הנחיית פרקליט המדינה המתוקנת, אשר מצויה כאמור בשלבי גיבוש בימים אלה, עתידה להתפרסם במהלך התקופה הקרובה. ההנחיה תתייחס לאופן בו הוגדר 'מעשה זנות' בפסיקה, תוך קביעת קריטריונים שיסייעו בבחינת השאלה האם מעשים מסוימים נכנסים תחת ההגדרה של מעשה שכזה, ובאילו נסיבות.

"במשך שנים ניסו להגיד שזהו ריקוד תמים"

המטה למאבק בסחר בנשים ובזנות מסר בתגובה להחלטת המשטרה: "טיפול השורש למיגור תעשיית הזנות הישראלית החל. מועדוני החשפנות הם חלק מרכזי בתעשייה, לא רק בגלל החדרים האחוריים בהם מנוצלות נשים לאקט מיני מלא, אלא גם בגלל ה'לאפ דאנס', שבמשך שנים ניסו לטעון שהוא 'ריקוד תמים' למרות שברור לכל שמדובר במגע מיני שכל מטרתו היא סיפוק יצריהם של באי המקום".

"אנו מברכות על ההחלטה, שבאה על רקע מאבק עיקש שאנו מובילות ברישוי מועדוני החשפנות, ובראשם מועדון הפוסיקט, ומבקשות להודות לשר ארדן ולחברת הכנסת עליזה לביא - שהובילו את רשויות החוק לקבוע נחרצות כי 'לאפ דאנס' הוא מעשה זנות, וככזה לא יכול להיות שמקומות בו הוא מתקיים יפעלו ברישיון מהרשויות", הוסיפו.

קובי מזרחי, הבעלים של מועדון הפוסיקט, אמר: "צריך לעשות סלוגן חדש במדינת ישראל ולרשום איראן זה כאן ולאמץ את חוקי האיסלאם. רוצים להגיע למצב שלאפ דאנס הוא מעשה זנות, אז אני לא יודע לאן המדינה יכולה עוד להגיע. זה נובע מהרבה מאד דברים אבל אני לא בא להיכנס אליהם או לומר אותם. חבל שככה המדינה שלנו מתנהלת. אני אשב עם השותפים שלי ונחשוב מה לעשות".

מועדון הפוסיקט. צילום: יוסי אלוני


ח"כ מיכל רוזין (מרצ), יוזמת ומובילת הצעת החוק שמבקשת להשוות בין חשפנות לזנות בדין הפלילי, אמרה: "מברכת על החלטת המשטרה וקוראת לממשלה לאשר את הצעת החוק ולהפוך את המדיניות לחוק ונורמה ברורה בישראל. חשפנות היא חלק ממעגל הזנות. כחברה מוטלת עלינו האחריות לקבוע מה ערכי ומה מוסרי, גם אם אדם פרטי חושב אחרת. אי אפשר להשלים עם מציאות בה נשים וגברים מוכרים את גופם ומיניותם לצורך סיפוק מיני".