אגף התנועה במשטרה החליט היום (רביעי) להעניק ארכה נוספת לגביית קנסות בגין עבירות מהירות ובמקום להתחיל בגבייה כבר ביום ראשון הקרוב ה - 2 בספטמבר, יידחה המועד לתשלום עד ליום ה-15 באוקטובר השנה. ההחלטה התקבלה במטרה להקל על הציבור וחרף טיוטת דוח שהעביר הטכניון בנוגע לאמינות המצלמות וממנו עולה כי הבדיקות מצביעות על כך שרמת האמינות של מצלמות המהירות א-3 הינן גבוהות במיוחד.
למרות הממצאים שמתגבשים בימים אלו ביקשה הפרקליטות הבהרות לחלק מהבדיקות ומכאן שטרם התקבלה החלטה סופית בעניין ולכן גם ניתנה הארכה מועד התשלום בלמעלה מחודש. במשטרה מבקשים להבהיר כי מהנדסי הטכניון מסכמים בימים אלו את מכלול הבדיקות שנעשו למערכת המצלמות א - 3 ועל פי העדכון שהועבר למשטרה מהטכניון עולה כי "אמינות המצלמות גבוהה מאד".
למרות הממצאים האמורים וטיוטת הדוח בקשה הפרקליטות לקבל מספר הבהרות בנוגע לחלק מהממצאים ועם קבלת הדוח הסופי הוא יועבר לעיון ואישור של פרקליטות המדינה. רק לאחר שיתקבל האישור האמור תחודש האכיפה והנפקת הדו"חות בגין עבירות מהירות מצולמות ועד אז יימשך מצב ההקפאה. 

אתמול פרסמה המשטרה הודעה לציבור לפיה. "לעניין תשלום הדוחות, ללא קשר לפרסום דו"ח הבדיקות, ועל מנת להקל על הציבור, ניתנת ארכה נוספת לתשלום הקנס המקורי, וזאת עד ליום 15.10.18. בנוסף, דוחות שממתינים לקביעת מועד לדיון בבתי המשפט מיום 10.6.18 ועד למועד הודעה זו, יקבלו מועד דיון חדש". המשטרה בוחנת בימים אלו את התנהלותה ותודיע על החלטתה בעניין המשך הפעלת המצלמות כאשר הודעה בנוגע לטיפול בחריגות המהירות שתועדו על ידי מצלמות א - 3 בתקופת הביניים.
"בהמשך לשאלות שקיבלנו מהציבור נבהיר, כי הבדיקה הספציפית בגינה ביקשנו בתיאום על הפרקליטות להשהות את התשלומים על דו"חות המהירות, נותחה לעומק על ידי הטכניון ונמצא כי איננה מעידה על בעיית אמינות כלשהי", אומרים במשטרה.

בפרקליטות ציינו כי ימתינו לדוח סופי בעניין. "דוח הטכניון בעניין מצלמות המהירות א'3 מצוי בשלבי גיבוש סופיים, כאשר טיוטה של הדוח כבר הועברה לבחינת הפרקליטות, אשר סברה כי יש עוד מספר נקודות הטעונות הבהרה בטרם קבלת החלטה סופית. הפרקליטות תמתין לדוח הסופי, כמקובל, בטרם קבלת הכרעה כלשהי בעניין".