שר החוץ והרווחה הפלסטיני, ריאד מלכי, אמר היום כי יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, יודיע בנאומו בכינוס האו"ם בחודש הבא על דחייה מוחלטת של "עסקת המאה" של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, ויציג אלטרנטיבה בדמות תוכנית השלום שהגיש בפברואר האחרון למועצת הביטחון של האו"ם, כך לפי הסוכנות הפלסטינית מען. 

אבו מאזן קרא לוועידת שלום בינלאומית שתפתור את הסכסוך הישראלי-פלסטיני, כאלטרנטיבה לגישור האמריקאי. זאת, לאחר שהפלסטינים הכריזו כי ארה"ב מבחינתם אינה יכולה להיות המתווך בתהליך השלום, בעקבות הכרתה בירושלים כבירת ישראל וההחלטה לדחות את זכות השיבה של הפלסטינים.
מלכי אמר כי "ההנהגה הפלסטינית תפעל על מנת לגייס תמיכה לנאום הנשיא". עוד הדגיש, כי ההנהגה הפלסטינית תתייצב מול הממשל האמריקאי "ותוכניותיו לחסל את העניין הפלסטיני" באמצעות שתי אסטרטגיות: דרך אחת היא פוליטית ודיפלומטית באו"ם, והדרך השנייה היא משפטית, דרכה ארה"ב לא יכולה להטיל וטו. "הפלסטינים יספקו חלופות לדרכיו של הממשל האמריקאי, המבוססות על כוח ובריונות בהובלת נשיא ארה"ב".

"פלסטין אינה המדינה היחידה שנפגעת מהמדיניות האמריקאית", אמר מאלכי, וקרא לכל המדינות שלטענתו נפגעו ממנה להתאחד על מנת שיוכלו להתמודד עמה.