בימים האחרונים חברת האופנה קסטרו השיקה פרסומת חדשה לשמלות ערב, בה נראית הדוגמנית והמנחה רותם סלע מחביאה אישה ברכב ולבסוף קוברת אותה באדמה בגלל ויכוח על שמלה. הפרסומת ספגה ביקורת בטענה לאלימות כלפי נשים והרשות השנייה החליטה לפסול אותה ולהסירה מהמסך.



יו"ר הרשות השנייה הסבירה היום (ראשון) ב-103FM את ההחלטה: "אם הפרסומאי שיצר את הפרסומת חושב שהיא תקינה כנראה שהוא לא צפה בה. עם כל הכבוד להומור, הפרסומת אלימה, בוטה ומאוד סקסיסטית. המקרים בהם אנחנו פוסלים פרסומות הם בודדים. אנחנו ברשות השנייה עושים עבודה מעמיקה ודיונים מאוד מעמיקים כדי לבחון אם פרסומת עברה את הקו האדום. לפי התגובות מהציבור נראה שהוא מאוד מרוצה מההחלטה ואני מקווה שהפרסומאי למד את הלקח".

על כמות הצפיות הגבוהה שהפרסומת צברה ברשת הסבירה: "ברור לנו שהסרת הפרסומת גרמה לציבור להתעניין בה יותר ולי מאוד קשה עם זה. הפרסומת עוד נמצאת ברשת וכך וגם הילדים והנוער. תודה לאל, יש לנו טלוויזיה מסחרית משגשגת והנוער צופה. היא עדיין כור היתוך של המדינה ואנחנו צריכים להגן על האינטרס הציבורי. זה מה שאנחנו עושים. אנחנו פועלים על פי הכללים ושומרים על חופש הביטוי. יש גבולות שהרשות השנייה לא תסכים לחצות".
עריכה: איתמר זיגלמן