המפכ"ל, רנ"צ רוני אלשיך, טוען כי ההדלפות מחקירות של נבחרי ציבור מגיעות מהם ולא מהמשטרה. אלשיך דיבר בוועידת המשפיעים של חברת החדשות בירושלים, ואמר כי "חקירות של נבחרי ציבור מגיעות מהדלפות מגמתיות של הנחקרים. ההדלפות אינן נכונות, הציטוטים כלל לא מופיעים בפרוטוקולים. אין שום הדלפות כיום". לדברי המפכ"ל, התרבות במשטרה השתנתה. ההדלפות מגיעות מהנחקרים. הפוליטיקאים מבקשים לשפר את התדמית שלהם באמצעות הדלפות לא אותנטיות".

אלשיך נשאל האם כהונתו היתה מוארכת אלמלא חקירות ראש הממשלה בנימין נתיהו, וענה: "שולחים אותי - אני שליח. אם לא שולחים אותי, אני לא שליח. זה לא סוד שלא ביקשתי להיות מפכ"ל. חודשים ארוכים לחצו עליי לקבל את התפקיד. נשלחתי ואני עושה את השליחות כמיטב יכולתי עם כל מה שאני יודע לעשות עם מוטיבציה עצומה. אם לא ישלחו אותי, אז עשיתי את שליחותי. אני מתעקש לא להיות פרשן, בוודאי כל עוד אני בתפקיד".
עוד נשאל המפכ"ל האם נכונים הדיווחים שתיק 4000 יסתיים בתוך כחודשיים ואמר כי "עשיתי כמה טעויות בקריירה שלי. לא אחזור על טעות שעשיתי ולא אתן לוחות זמנים. אנחנו מנסים לעשות זאת הכי מהר שאפשר. אני מסרב לתת תאריכים".

אלשיך התייחס גם לפרשת אום אל חיראן, ואמר כי "החקירה שהחלה בשעות הראשונות הופסקה והפכה לבדיקת מח"ש. החקירה של המשטרה מעולם לא הושלמה". כזכור, המשטרה טענה כי יעקב אבו אל קיעאן ביצע פיגוע דריסה ורצח את השוטר ארז עמדי לוי. בכפר טענו כי אבל אל קיעאן איבד שליטה על הרכב בגלל הירי ופגע בשוטר. גם השב"כ טען כי לא היה מדובר בפיגוע. 

"מחויבים לשקיפות"
אלשיך התייחס גם לתרבות הארגונית במשטרה, בעקבות הקצינים הרבים שביצעו עבירות מין בפקודות. "משטרת ישראל עברה תהליך עמוק ביותר בתחום הנורמות ובכלים לעצב את הנורמות", אמר. "אין שום ארגון שהציב נורמות כמו שמציבה היום המשטרה ועיגנה זאת בחוקים. אין אף ארגון שמחייב את עובדיו בנורמה כמו שמחייבת משטרת ישראל. והרף רק הולך ועולה ככל שהדרגות עולות". 
לטעית המפכ"ל, "ביצענו אלפי בדיקות פוליגרף. התמונה היום היא תמונה טובה, זה מייצר מניעה מצבית. יודע כל שוטר ויודע כל קצין שבתחנה הבאה הוא ייבדק ונדע אם הוא ראוי לקידום או להמשיך לשרת בשורות המשטר. גם אני עברתי לא מעט בדיקות פוליגרף בחיים שלי, זה ממש לא נעים, אבל אנחנו מחויבים לשקיפות. אני גאה שהשקנו את התהליך הזה. בדקנו את כל בכירי המשטרה.
אלשיך גם העביר ביקורת על היחס למשטרה בקרב מקבלי ההחלטות, ואמר כי המשקל שניתן לביטחון הפנים במובן העמוק של המילה, נמוך מדי. "כדי שמשטרת ישראל תוכל להעמיק את הטיפול בתחלואי החברה... צריך תקציב. צריך לחזק את המשטרה. צריך להשקיע בה טכנולוגית. צריך לשלם משכורות ראויות". המפכ"ל הוסיף כי הוא מאמין שהעוול שנעשה לשוטרים לא יעבור את בית המשפט.