אחת האורחות המסקרנות בוועידת המשפיעים של חברת החדשות שנערכה אתמול בירושלים היתה מוניקה לוינסקי, שלפני 20 שנה הייתה מתמחה בבית הלבן וניהלה רומן עם הנשיא דאז בלי קלינטון. הלילה (שלישי) היא התייחסה בחשבון הטוויטר שלה להחלטתה לנטוש ראיון שקיימה עם יונית לוי, זאת לאחר שנשאלה האם היא מצפה להתנצלות מנשיא ארה"ב לשעבר. 



בחשבון הטוויטר שלה היא הסבירה כי "לאחר שיחה על היתרונות והחסרונות של האינטרנט, הייתי אמורה לקיים שיחה בת 15 דקות על הנאום שלי (לא ראיון). היו פרמטרים ברורים לגבי הנושאים שעליהם נדבר ועל אילו לא. למעשה, המראיינת שאלה אותי את השאלה הראשונה בראיון כבר ביום לפני הוועידה, והבהרתי לה שזה נושא שלא אדבר עליו".



לדבריה, "כשהיא שאלה אותי את השאלה על הבמה, זו הייתה הפרה בוטה של ההסכמה בינינו, והבנתי מיד שהונו אותי. עזבתי מכיוון שחשוב יותר מאי פעם לנשים לעמוד על זכויותיהן ולא לאפשר לאחרים לשלוט בנרטיבים שלהן. ולקהל: אני מאוד מצטערת שהשיחה הזו הייתה צריכה להסתיים באופן הזה".



לוינסקי הגיעה לישראל על מנת לתת הרצאה ולאחר מכן ישבה לראיון עם יונית לוי. אלא שראיון לא כל כך היה שם, משום שלוינסקי הפסיקה את הראיון כבר בשאלה הראשונה לאחר שלוי שאלה אותה אם היא מצפה להתנצלות אישית מקלינטון. "לאחרונה קלינטון אמר בראיון שהוא לא התנצל בפנייך אלא רק בפומבי, האם את עדיין מצפה להנצלות מצדו?", שאלה מגישת החדשות. לוינסקי ענתה: "אני מצטערת, אני לא אוכל לעשות את זה", כשהיא מתכוונת לראיון, וקמה ועזבה את האולם, כשלוי באה אחריה. הגיבה לתקרית.

 

לוינסקי, כאמור, היתה מתמחה בבית הלבן בשנות כהונתו של ביל קלינטון והשניים ניהלו רומן. כשהדבר התגלה, עמד קלינטון בפני הדחה היסטורית מהנשיאות, אולם נחלץ מכך. להגנתו טען כי לא קיים יחסים אם לוינסקי, כשהציטוט שלו, "I did not have sexual relations with that woman", נכנס להיסטוריה.