השר לביטחון פנים גלעד ארדן יודיע עד סוף ספטמבר על החלטתו לגבי הארכת כהונת המפכ"ל, רנ"צ רוני אלשיך, אולם כבר עתה, כפי שנחשף במעריב בחודש אפריל, נראה כי ארדן נחוש בדעתו לאתר קצין בכיר מתוך המשטרה כדי שזה יחליף את אלשיך. בשבועות האחרונים בדקו מקורביו של ארדן את נתוניו של אחד הקצינים הבכירים במשטרה בחשאיות וביסודיות. כמו כן, קודם לכן בחנו גורמים הקשורים לשר נכונות מצדו של מ"מ מפכ"ל המשטרה לשעבר, ניצב בדימוס בנצי סאו, שהשיב בשלילה, נוכח העובדה כי הוא מצא את מקומו במגזר העסקי.

על פי ההערכות, המועמד המוביל להתמנות למפכ"ל המשטרה הוא מפקד מחוז ירושלים, ניצב יורם הלוי. הלוי פיקד על מחוז דרום במהלך שני מבצעים צבאיים ברצועת עזה וירי טילים לעבר הנגב וזכה לשבחים רבים על תפקודו. לפני מספר חודשים דווח על עימות בין אלשיך להלוי, בעקבות סירובו של האחרון להתמנות לסגן המפכ"ל. גורמים המקורבים להלוי אמרו אז למעריב כי ניסיונות של גורמים שונים ליצור ריב בין המפכ"ל לבין ניצב הלוי על רקע יחסיו עם ראש הממשלה, אין בהם אלא ניסיון לסכל את מועמדותו של הלוי לתפקיד המפכ"ל,  וזאת לאור העובדה שהשר לביטחון פנים הצהיר בפומבי כי המפכ"ל הבא ימונה מתוך הארגון. 
"קצינים בכירים במשטרה בעבר ובהווה סבורים כי אלשיך הביא עמו סדר וארגון למשטרה, אולם בתוחלת, המשטרה לא מצליחה לבצע את המשימות המוטלות עליה ובכללן מיגור הפשיעה", אומר קצים בכיר בדימוס. "די לציין כי לרשויות המקומיות חדרו ארגוני פשיעה, המהווים איום על שלטון החוק". 
השר ארדן מכחיש כי קיבל החלטה בעניין הארכת כהונתו של אלשיך ודבק בעמדתו כי ימסור את החלטתו עד סוך החודש. גורמים בסביבתו מציינים כי "גם אם נעשות בדיקות בקרב קצינים במשטרה, זה רק מעיד על העובדה שטרם התקבלה החלטה. אם היה מחליט, הוא מודיע על כך, מן הסתם". 

נזכיר כי בין השר למפכ"ל התגלעו מחלוקות לא מעטות. בין היתר נטען נגד המפכ"ל כי הוא נותן יד חופשית לניצב רוני ריטמן, לשעבר ראש להב 433, להעמיק בחקירות כנגד ראש הממשלה, ללא הצדקה לטענת הגורמים. מאוחר יותר עלתה טענה בגין הדלפות מאותן חקירות, והמשיכה בגיבוי שניתן לניצב ריטמן מול קצינה שהתלוננה נגדו על הטרדה מינית, גיבוי שהוביל להחלטה של ארדן לפיה ניצב ריטמן לא יקבל מינוי לתפקיד בכיר עם יציאתו מלהב, והמשיך במינוי יועץ תקשורת, ליאור חורב, מהלך נגדו יצא ארדן בגלוי. 
בנוסף, התווספה למערכת היחסים העמדה החד-משמעית של המשטרה לסכם את חקירות ראש הממשלה עם המלצות, כשארדן מצידו מצטרף לחבריו בקואליציה בניסיון לאשר חוק שימנע את המלצות המשטרה, לבסוף, זכור הראיון שנתן המפכ"ל בתוכנית  בעובדה, ראיון שהוביל לביקורת ציבורית קשה עליו. 

בכוונת השר להחליף את גם נציבת שב"ס רב גונדר עפרה קלינגר, שגם היא מסיימת את כהונתה לאחר שהחליט שלא להאריך את כהונתה. גורמים במשרד לביטחון פנים סבורים כי השר מעדיף קצין בכיר מתוך שירות בתי הסוהר או המשטרה שיעמוד בראש הארגון.