מטה המאבק להעלאת יהודי אתיופיה טוען כי כלות ישראליות ממוצא אתיופי המבקשות להביא את בני משפחותיהן מסורבי העלייה מאתיופיה לחתונתן, נדרשות להפקיד ערבות בסך 20 עד 30 אלף שקל.
 
יקטה מנגסטו סיפרה ל"מעריב־השבוע" כי נאלצה לגייס 30 אלף שקל, שלא היו לה, כדי להביא את אחיה מסורב העלייה מאתיופיה ליום כלולותיה. ואילו וורקנש וורקנך, שהתחתנה לפני כחודש, פנתה, לדבריה, למשרד הפנים בבקשה לאפשר את כניסת אחיה הבכור, מסורב העלייה, מאתיופיה ארצה לרגל האירוע, אך משרד הפנים השיב לה בשלילה.

סועלם, אחותה של וורקנש: "באותו יום של החתונה שלחו לאחותי מכתב שאומר שמסרבים לאשר לאחינו הבכור להגיע לחתונה מאתיופיה, כי רק 14 שנה מבדילות בינו לבין אמי. לכן לפי משרד הפנים הן מעידות שהוא לא יכול להיות בנה. בפועל, ודאי שהוא בנה. בכפרים היו נישאים ומביאים ילדים בגיל צעיר מאוד. אחי הוא בעל משפחה וילדים באתיופיה, ואין סכנה ממשית שיישאר כאן וינטוש אותם".


ממשרד הפנים נמסר: "ההחלטה על קביעת ערבות מתקבלת במקרים שבהם קיים חשש ממשי כי הנוסע ישתקע בארץ או שלא ייצא במועד שאליו התחייב. קביעת ערבות אינה נעשית על פי מדינת המוצא של הנוסע וכל מקרה נבחן לגופו".

בתוך כך, רכז השטח של מטה המאבק למען עליית יהודי אתיופיה, קסהו שיפראו, נחקר בניגוד לחוק, לטענת פרקליטו יאיר הרשקוביץ. שיפראו זומן לחקירה כיוון שהיה ממארגני הפגנת המחאה למען  קיום החלטה 716 של הממשלה להעלאת שארית יהודי אתיופיה, שנערכה מול ביתו של שר הפנים אריה דרעי בשכונת הר נוף בירושלים. לאחר ההפגנה זומן פעיל אחר במטה המחאה לחקירה, ושיפראו קיבל הודעה כי יזומן לחקירה בעתיד.

עו"ד הרשקוביץ: "זימון של פעיל חברתי שהוא ללא כל עבר פלילי לחקירה תחת אזהרה שלמעשה פותחת לו תיק פלילי מהווה פגיעה בזכות היסוד של חופש המחאה. קסהו, שהוא פעיל במטה המאבק להעלאת יהודי אתיופיה, השתתף בהפגנה שאושרה על ידי המשטרה וכעת נקרא לחקירה תחת אזהרה בגין עבירה של המשך התפרעות לאחר הוראת התפזרות (בניגוד להוראת סעיף 155 לחוק העונשין). זאת לאחר חקירה דומה שנערכה לפעיל נוסף. ההפגנה היא קבועה ורגועה. לא הייתה כאן כל התקהלות אסורה, לא הייתה התפרעות ולא ניתנה הוראת התפזרות על ידי המשטרה".

"זה לא חוקי בעליל מה שהמשטרה עושה לי ולפעיל השני", טוען שיפראו. "המשטרה לא הכריזה שהיא מתכוונת לפזר את ההפגנה. לא הייתה כלל סכנה לציבור. למשטרה אין סמכות לזמן פעילים שמפגינים רק כדי לברר את מהות תוכניות המחאה שלהם".

ממשטרת ישראל נמסר: ראוי להעמיד דברים על דיוקם. לצערנו בהפגנה שבעקבותיה הוזמן החשוד, בחרו המפגינים להפר את תנאי ההפגנה כפי שנקבעו ע״י המשטרה לשמירה על שלום הציבור, בטיחותו וביטחונו. כפי שניתן לראות בתיעוד המצורף חלק ניכר מן המפגינים חסמו את הכביש בניגוד לחוק. כתוצאה מהפרת החוק ותנאי ההפגנה שנקבעו, זומנו לחקירה מספר מארגנים. משטרת ישראל תמשיך לאפשר את חופש הביטוי והמחאה, ובתנאי שזו לא תפר את החוק או תוביל לפגיעה בשלום הציבור וביטחונו.