בבית החולים בני ציון בחיפה העניקו מסמך לידה ליילוד ממוצא דרוזי, תושב מג'אר, בלי לרשום את אזרחותו הישראלית בסעיף הרלוונטי. בני משפחתו של התינוק טוענים כי מדובר בתוצאה של חוק הלאום.



סבו של התינוק, סלמאן עזאלדין, מספר: "נולד לנו נכד בבית החולים בני ציון ב־30 לאוגוסט בשעה 21:44. טרם השחרור הם העניקו לו תעודת לידה מטעם משרד הפנים, כמו לכל מי שנולד בארץ, כולל רישום מדויק מאוד של שנה, חודש, יום ושעה. במשבצת הלאום נכתב 'דרוזי' וכך גם במשבצת הדת. במשבצת האזרחות נמתח קו לרוחב בכתב יד, וזה למרות בקשת האב שיהיה רשום אזרחות ישראלית".



הסב מוסיף כי "לדברי הפקידה אלה הן הנחיות משרד הפנים החדשות. בעיני, חוסר ההתייחסות לנושא כה חשוב כמו אזרחות מדליק נורה אדומה בשבילנו, כאנשים מבוגרים שחייבים לשמור על בנינו, נכדינו והנינים שלנו למאות שנים קדימה. עניין האזרחות חייב להירשם ולא ניתן לנשל אותנו מעניין חשוב ובר משמעות זה".



עזאלדין טוען כי "כל אדם דרוזי שייתקל בבעיה כלשהי בחו"ל במהלך עבודתו, לימודיו או במסגרת טיול, מדינת ישראל יכולה להפנות לו עורף מייד בטענה שאינו אזרח ישראלי ואין לו אזרחות ישראלית עוד מיום לידתו". עזאלדין סיפר עוד כי "לאחר הסערה שהתעוררה בנושא ברשתות החברתיות יצרו עמי קשר ממשרד הפנים והודיעו כי ירעננו את הנהלים. בבית החולים הסבירו לי כי זוהי טעות בתום לב של פקידה שאינה בקיאה בנהלים. מבחינתנו, הסיפור הזה מאחורינו".



ממשרד הפנים נמסר בתגובה: "אין שום הנחיה חדשה. בבית החולים לא נותנים תעודת לידה אלא הודעת לידה ואת התעודה מקבלים רק ברשות האוכלוסין, שם אכן כתוב המעמד. מדוע נאמרו הדברים? איננו יודעים ורצוי לפנות לקבל תגובה מבית החולים".



דובר המרכז הרפואי בני ציון בחיפה, גדי נס, הסביר בתגובה: "בית חולים מנפק אישור לידה, ולא תעודת לידה, על סמך נתונים המתקבלים ממערכת של משרד הפנים. למזכירה או לפקידה בבית חולים אין סמכות או אפשרות לשנות את הנתונים המתקבלים מהמערכת. לא מדובר במערכת חדשה ולא חל בה שינוי. אם יש ערעור על הפרטים יש לפנות למשרד הפנים. חשוב רק להדגיש שכל נושא האזרחות הוא בסמכות בלעדית של משרד הפנים ולא של בית החולים שלא יכול לקבוע בנושא".