שדר הרדיו אראל סג"ל הודיע היום (רביעי) בפתח דבריו בתכנית הרדיו ב-103FM על הצטרפותו של העיתונאי ד"ר גדי טאוב לתכנית, ולאחר מכן פנה אליו ואמר לו כי הפך בשנה האחרונה לאחד מהקולות הבולטים. "ינון מגל בחר אותך כאיש השנה שלו. מה קרה?", שאל סג"ל את טאוב.



טאוב השיב כי "סומנתי כבוגד התורן בשמאל והימין חיבק אותי חיבוק חנק עד שנאלצתי להסביר שאני מתנגד להתנחלויות. למדתי המון. אני לא חושב שזזתי הרבה בעמדותיי, אבל חושב שההשקפה של השמאל התקבעה במקום שמבוסס על הכחשה. כשאתה אומר דבר כזה לאנשי שמאל, זה בלתי נסלח מבחינתם. אתה מנסה לנפץ להם את המראה בה הם רואים את עצמם והתגובה שלהם היא מאוד רגשית. למדתי לקרוא את הטוקבקים ולגלות שככל שיש יותר קללות, כך מצבי טוב יותר".



סג"ל סיפר כי גם הוא היה בעבר בשמאל וחזר לימין. לדבריו, "בימין תמיד יש תחושה של רגשי נחיתות קשים, ואז אתה מגלה שבכל נקודות המחלוקת בחברה הישראלית, בהם אתה מצפה שהשמאל יבחר בעמדה הנאורה, הוא נמצא דווקא בצד השני. זה מביך שאתה מנסה לדבר עניינית וקוראים לך 'עדר של בבונים'. עכשיו אתה מבין מה הרגשנו כל השנים".





טאוב חיזק את הדבר וטען כי "זה סימן לחולשה אינטלקטואלית וחוסר יכולת להתמודד עם טיעונים. בחנתי לדוגמא את סוגיית השמעת דעות שונות באוניברסיטה, וגיליתי אנשים סותמים את הפה באוניברסיטאות. יש אנשים שמפחדים להשמיע דעות ובעיניי זו הפרה בוטה של ליבת השליחות של האקדמיה".



לאחר מכן, אמר סג"ל שגם אנשים מהפרקליטות מאזינים לתכנית שלו ואומרים לו שהוא צודק. "הדבר הכי קשה כשאתה מסתכל על השמאל, הוא לגלות שפעם הם היו ציוניים. הם מתרפקים על דור המייסדים ללא המימד הציוני. אני אומר את זה בכאב". טאוב השיב לו כי לדעתו "אנחנו מבזים את מפא"י". לדבריו, "יש התקפה משולבת על האבות המייסדים של המדינה. המייסדים היו האנשים הנכונים במקומות הנכונים והם עשו גם דברים קשים".



סג"ל השיב: "רבים מתרגזים כשאני אומר שהמפ"איניק הכי גדול היום הוא בנימין נתניהו. אני בא מבית ששנא את בן גוריון, אך בעיני בגין לא היה מסוגל להקים את המדינה, אלא רק בן גוריון, בזכות הכוח שלו, ההבנה שלו והריאליזם שלו. הוא זה שקם יום אחד והחליט שהקמנו את המלכות השלישית".