"כולנו רוז": פסל לזכרה של רוז פיזם, הילדה הקטנה שנרצחה לפני כעשר שנים וגופתה הושלכה בתוך מזוודה לנחל הירקון, הוצב אתמול בנחל, סמוך למקום בו נמצאה גופתה. בעיריית תל אביב, ברשות נחל הירקון ובחברת גני יהושע מסרו כי אין ברשותם מידע על הצבת הפסל, וכן לא ידוע להם מי עומד מאחוריו. 



כזכור, פיזם נרצחה ב-26 באוגוסט 2008, על ידי סבה ואימה של הילדה, רוני רון ומרי פיזם, במקרה שטלטל את המדינה באותה העת. גופתה של פיזם נמצאה בתוך מזוודה על ידי צוללנים שסרקו את נחל הירקון. לאחר הליכים משפטיים ממושכים, הורשעו הסב רוני רון והאם מרי פיזם ברצח, והם נידונו למאסר עולם. המשפט עצמו עורר הדים רבים, סוקר רבות בתקשורת והסעיר את הציבור. "אנשים היו באים למשפט עם חולצות: 'כולנו רוז'", אמר עו"ד פרידמן.



רון הודה כי הוא אחראי לרצח פיזם והסביר בחקירתו כי מותה נגרם לאחר ש"נתתי לה 'אחד'". "קלטתי שהיא כאילו מכונסת, חשבתי שהיא עושה לי ברוגז. אתה נותן לילד סטירה, אתה לא מצפה... היא הייתה כמו שקית חלב קטנה שמפוצצים אותה", "המכה החינוכית" שהנחית על הילדה, טען, נעשתה ללא כל כוונה להרגה. כאשר נשאל מדוע לא הזעיק רופא, השיב שכבר לא היה לכך טעם. "בדקתי אותה, היא הייתה גמורה, ראיתי שהמפרקת שלה גמורה".
 

איתור המזוודה שבה נמצאה גופתה של רוז פיזם ז"ל. צילום: יהונתן שאול



כתב האישום שהוגש נגד השניים באוגוסט 2008 היה אומנם קצר מאוד, אבל אך הוא גולל סעיף אחר סעיף את המסכת האיומה שעברה על הילדה בת ה־4 בשעות שקדמו להירצחה, ולא פחות מכך, מה שעוללו לגופתה סבה ואמה בשעות שלאחר הרצח. 

כאשר מרי עצמה עלתה על דוכן העדים, היא טענה להתעללות בבתה מצד רוני רון. "הוא לא היה מתנהג טוב עם רוז", טענה. "היה מעניש את רוז, שם אותה בפינה במשך שעות... הוא היה אומר לי להגיד שרוז מגעילה, היה נותן לה לקפוץ, היה אומר לה לא לזוז מהמיטה... הכל היה בכוח, האלימות, המעשים... הוא היה מסוגל להרים עליה יד". לדבריה, היחס הזה הביא את רוז להסתגר בתוך עצמה עוד יותר, להרטיב במיטה ואף לדפוק את הראש בקיר שוב ושוב. "לא הייתי מסוגלת לראות את הסבל של רוז ומה שרוני היה מסוגל לעשות", אמרה במשפט.