בית המשפט השלום בעכו קבע כי מצלמות המהירות לא אמינות וזיכה 21 נהגים מעבירות התנועה. עו"ד עומרי ארגמן, מומחה לדיני תעבורה, שוחח היום (חמישי) עם אלון גל ב-103FM על פסיקת בית המשפט. המומחה קרא לכל האזרחים שקיבלו דוחות תנועה בשל מצלמות מהירות בכבישים לבקש להישפט, ובכך לאלץ את בתי המשפט לקבל "החלטות ברורות" לגבי הדוחות. 

"מדובר בפסק דין של כ-35 עמודים וצריך הבנה משפטית כדי לדעת מה כתוב שם. צוין שהמומחה על ידי חוות הדעת חוזר בו מגרסתו ומתוודה שכלל לא נכח בניסויים שבוצעו לכאורה שבגינם ניתן התקן. ברגע שנקבע שתו התקן לא תקין נשמטת כל תשתית המצלמות. זהו מקרה מאוד נדיר בו שופט זיכה על סמך עדי המשטרה ללא הסתמכות המומחים מטעם ההגנה", הסביר עו"ד ארגמן.
 
"לדעתי המדינה התנהלה בזיגזוג בסוגיית מצלמות המהירות והציבור מבין שהמצלמות מושבתות שלמעשה לא כך הדבר. צריך לזכור שבנושא המצלמות זו לא רק ההחלטה של המדינה אלא של כמה מערכות", הוסיף המומחה. אלון גל התייחס לדבריו: "אני מאזין לדבריך ומודה שלא הבנתי שום דבר. מאזין שקיבל לפני חודש דוח תנועה וקנס כספי. מה אתה מייעץ לו לעשות"?.

משטרת התנועה. צילום: דוברות המשטרה
משטרת התנועה. צילום: דוברות המשטרה

 
"אני מייעץ להגיש בקשה להישפט", השיב עורך הדין, "בכך הוא עוצר את התהליך. במידה והוא שילם הוא לא יכול להחזיר את הגלגל לאחור וכך למעשה הנקודות יצברו. אם כל הישראלים שקיבלו דוחות ממצלמת מהירות ידרשו להישפט, בתי המשפט יצטרכו להתמודד עם כמות הפניות העצומה ולהחליט מה קורה עם הדוחות הללו".
 

אלון הגיב: "אתה אומר שאם יהיה מרי אזרחי וכולנו נגיש בקשה להישפט המדינה תאלץ לקבל החלטות ברורות בנושא". "נכון", השיב ארגמן, "במידה ולא נעמוד כגוף אחד, בית המשפט בנתניה יוכל לחייב דבר אחר ובית משפט בעכו לחייב דבר אחר. מאחר ולא הוגש ערעור לבית המשפט המחוזי והעליון המצב לא ישתנה. במידה וכולנו כגוף אחד לא נגיש את דוחות התנועה דברים יכולים להשתנות. הכוח בידינו".