לקראת תקופת החגים פרסם היום (חמישי) המטה לביטחון לאומי את אזהרות המסע לישראלים ליעדים שונים בעולם. מבין המדינות המסומנות ברמות איום שונות הדגיש המטה כי האיום בסיני נותר ברמה גבוהה מאד, לאור המשך הפעילות של דאעש באזור, ועל כן המליץ להימנע מביקור באזור. כמו כן המטה סימן את המדינות טורקיה, הודו, תאילנד, רוסיה ואינדונזיה כבעלות סיכון ואיום קונקרטי גבוה. 



לפי הדוח של המטה, מבין 195 המדינות בעולם, ישנן אזהרות מסע ל-6 מדינות אויב, אליהן חל איסור יציאה על פי חוק, והן כוללות את עיראק, סוריה, לבנון, ערב הסעודית, תימן ואיראן. כמו כן המטה קבע כי ישנם 28 מדינות נוספות ברמות איום שונות. המדינות אלו הן טורקיה, מצרים וירדן, זאת לאור תשתיות וכוונת ארגוני טרור לפעול במרחב. עוד מדינות בהן האיום מסומן כגבוה הן תאילנד, אינדונזיה, הודו, חוף השנהב ורוסיה.



המטה לביטחון לאומי אף ציין בקשה מפורטת מאזרחי ישראל לחדד את הצורך בערנות ותשומת לב בעת שהייה במקומות הומי אדם, בייחוד בתקופת החגים, ביניהם מוקדי תיירות, בתי תפילה, בתי מלון, שדות תעופה וכו'. כמו כן הודגש כי האזהרות מבוססות על מידע מוצק ומהימן, שמשקף איום ממשי בהסתמך על נתוני מודיעין.



עוד צוין כי הסיכון לישראל בחו"ל עודנו מוחשי, ונובע מפעילות ארגוני הג'יהאד העולמי וכן היכולות של גורמי איראן וחיזבאללה לצד השפעות מהזירה הפלסטינית.