השדרן ופרשן הספורט רון קופמן שוחח עם ניסים משעל ב-103FM ובחר לאיש השנה שלו באלדד יניב: "התלבטתי בין יניב לבין העיתונאי והסופר נדב אייל. אך לבסוף בחרתי ביניב בגלל האקטיביזם. באיזשהו מקום מדובר בהקרבה אישית לא מועטה".



קופמן הסביר את בחירתו באלדד בציטוט מהמקורות: "'במקום שבעלי תשובה עומדים, צדיקים גמורים אינם עומדים' ואלדד הוא בעל תשובה. במירוץ הפוליטי הקודם שלו הוא הפסיד את כל הונו ורכושו. הוא היה עורך דין מוביל ועתיר ממון גם בשל הקרבה לשלטון או בעיקר להון, אך ברגע שנפרד מהעיסוק בעריכת דין זה עלה לו מיליוני שקלים".



"השתתפתי בכמה הפגנות שהוא ארגן נגד ה'הון-שלטון', נגד השחיתות שמתפתחת במדינה כמו מחלה ממארת, ואני באמת שמח שהוא הקים מפלגה", אמר קופמן. "יכול מאוד להיות שהוא יתרסק, אבל אני מאחל לו הרבה בהצלחה ואני באמת חושב שהוא צריך להיות בפרלמנט, ושאם הוא ייבחר הוא ילך הביתה אחרי שתי קדנציות".



האם קופמן אכן חושב שלאלדד יניב יש סיכוי להיבחר בבחירות הבאות? ובכן, הוא מעדיף להישאר אופטימי: "כאשר נגיע לבחירות ויהיה כאן ציבור שירצה לממש את זכותו לבחור, אבל לא ירצה להצביע לאחת מהמפלגות הסרוחות שיש עכשיו בקואליציה, הוא יצביע לאלדד".



"אלדד חבר שלי והוא יודע שאני לא מצביע בכלל", הודה קופמן. "בשנת 1984 הייתי בלבנון וראיתי את כל הטיפוסים שמתמודדים בבחירות. הם באו ללבנון ופיזרו הבטחות ובינתיים חבריי נטבחו כמו זבובים, מאז אני לא מצביע. ובכל זאת, אגייס עבורו קולות ואתמוך בו בכל במה שתינתן לי".



אלדד יניב. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90



משעל סיפר לקופמן על המחשבה שעלתה במוחו מספר שניות לפני שהתחילו את הראיון: "הייתי בטוח שתבחר במישהו מתחום הספורט ותשאיר אותי פעור פה. בכל זאת היו רגעים טובים לספורט הישראלי. אם הייתי מבקש ממך לתת לי שם של מישהו מתחום הספורט, יש לך?".



"אין לי. לצערי אין ספורט בישראל", השיב קופמן, "פה ושם קיימות הבלחות של הישגים מפוארים ובין-לאומיים, אבל בשבעים שנות קיומה של ישראל אין לנו עשרה רגעים שאנחנו יכולים להתגאות בהם. במקום להתעסק בספורט, מקימים פה התנחלויות".