ממשל טראמפ הודיע היום (שבת) על קיצוצים נוספים בסיוע לפלסטינים, הפעם מדובר בקיצוץ כספים לכיסוי טיפולים בסרטן וכן טיפולים קריטיים נוספים בבתי החולים בירושלים. פקד ממשרד החוץ מסר כי הממשל מושך 25 מיליון דולר, כסף שתוכנן לעבור לרשת בתי חולים במזרח ירושלים, המספקים טיפול בעיקר לפלסטינים. 
 
בשנים האחרונות מכסה המימון האמריקאי את העלויות הרפואיות של פלסטינים בבתי החולים, מניתוחי לב וטיפולי עיניים ועד טיפול במחלות ילדים. טראמפ מסר כי הוא בחר לקצץ בסיוע על מנת ללחוץ על הפלסטינים לחתום על הסכם עם ישראל. 

 
"זה לא מפתיע בכלל. אמריקה צריכה לדעת שכל הפעולות האלו לא ישנו את עמדתנו, אלא ההפך, הם מחזקים את עמדותינו בכל הנושאים, כולל ירושלים", כך אמר עדנאן חוסייני, השר הפלסטיני לענייני ירושלים. 
 

טראמפ. צילום: רויטרס





מחוקקת רוסייה: "קים ג'ונג און הסכים לערוך ביקור במוסקבה"


שליט קוריאה הצפונית קים ג'ונג און אישר כי הוא מעוניין לערוך ביקור ראשון ברוסיה, כך אמרה היום דוברת הפרלמנט הרוסי ולנטינה מטביינקו לאחר שנפגשה עם הרודן בבירה פיונגיאנג. מטביינקו אמרה כי קים "מעוניין בשלום" לאחר הפגישה, שנמשכה למעלה משעה. היא הוסיפה כי תיזמונו ויעדו של הביקור של קים יוסכמו באמצעות ערוצים דיפלומטיים.



"הוא אישר כי הוא מוכן לערוך ביקור רשמי ברוסיה", אמרה המחוקקת הרוסייה. "הוא אמר כי הוא לא רוצה לדחות את הביקור. הוא אמר: 'הפגישה עם נשיא רוסיה חשובה לי מאוד, עלינו לדון באסטרטגיה ובאפשרויות שיתוף הפעולה בינינו, וכן במספר נושאים חשובים על סדר היום העולמי'".

מטביינקו אמרה כי היא העבירה לשליט הצפון קוריאני מסר מנשיא רוסיה ולדימיר פוטין, אך לא פירטה מה היה תוכנו. קים לא יוכל להשתתף בוועידה שתתקיים בעיר ולדיבוסטוק שבמזרח רוסיה בשבוע הבא, אך הוא ישלח אליה משלחת צפון קוריאנית רשמית, הוסיפה דוברת הפרלמנט הרוסי.



קים ג'ונג און. צילום: רויטרס



רוחאני: "ארה"ב מעבירה לנו מסרים מדי יום במטרה לפתוח במו"מ"
ארצות הברית מעבירה כל העת הודעות לאיראן שמטרתן להתחיל במשא ומתן, כך אמר היום נשיא איראן, חסן רוחאני, בשידור בטלוויזיה הממלכתית.



"מצד אחד הם מנסים ללחוץ על אזרחי איראן, ומצד שני שולחים אלינו מסרים בכל יום בשיטות שונות, לפיהם אנחנו צריכים לנהל איתם משא ומתן", אמר המנהיג האיראני בנאום בטהרן. המתחים בין המדינות הגיעו לשיא חדש לאחר שנשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, פרש מהסכם הגרעין בחודש מאי האחרון, והטיל סנקציות מחודשות על הרפובליקה האסלאמית.



לפני כחודש המנהיג האמריקאי אף הצהיר כי במהלך חודש נובמבר יוחמרו הסנקציות, זאת לאחר כניסתן לתוקף של הגבלות חדשות בתחילת אוגוסט. הוא הסביר אז כי מדובר ב"סנקציות החמורות שאי פעם הוטלו, ובנובמבר הן אף יוחמרו לדרגה גבוהה עוד יותר". לדבריו, "כל מי שעושה עסקים עם איראן לא יעשה עסקים עם ארה"ב. אני מבקש שלום עולמי, לא פחות מזה".



רוחאני. צילום: AFP


שורת אומנים מכל העולם קוראים להחרים את אירוח ישראל באירוויזיון 2019
כמאה אומנים, זמרים, שחקנים מפיקים וכותבים, חתמו אמש על מכתב הקורא להחרים את אירוויזיון 2019 שיתארח בישראל. "אנו, האמנים החתומים מטה, מאירופה ומעבר לה, תומכים בפנייה של אמנים פלסטינים להחרים את תחרות האירוויזיון 2019 בהנחיית ישראל. עד שפלסטינים יוכלו ליהנות מחופש, צדק ושוויון זכויות, לא צריך להיות מצב של 'עסקים כרגיל' עם המדינה השוללת מהם את זכויות היסוד שלהם".
 
יש להחרים את אירוויזיון 2019 כל עוד הוא מתקיים בישראל, שממשיכה במשך עשרות שנים להפר את זכויות האדם של הפלסטינים. ארגון השידור האירופי צריך לבטל את אירול ישראל בתחרות כולה ולהעביר אותה למדינה אחרת". 

חגיגות בכיכר רבין על הזכייה באירוויזיון. צילום: אבשלום ששוני



אובמה: "עידן טראמפ מסוכן, צריך להשיב את השפיות לפוליטיקה"


נשיא ארה"ב לשעבר, ברק אובמה, תקף את הנשיא דונלד טראמפ ואת הרפובליקנים בחריפות אמש, וקרא לדמוקרטים להשיב את תחושת השפיות לפוליטיקה באמצעות הצבעה בבחירות לסנאט ולבית הנבחרים בנובמבר. אובמה אמר את הדברים במהלך נאום באוניברסיטת אילינוי, שבה קיבל פרס על אתיקה בממשלה.



בהתקפה חריפה על יורשו ובנאומו הפוליטי הראשון מאז עזב את כותלי הבית הלבן, אמר אובמה כי האמריקאים חיים בעידן מסוכן וכי הרפובליקנים גרמו למצב בו ארה"ב חיה בדמוקרטיה מאיימת ולא בריאה אחרי שחילקו את המדינה. "בעוד חודשיים יש לנו הזדמנות להחזיר קצת דמיון לפוליטיקה שלנו", אמר אובמה בנאומו.

טראמפ דחה את דבריו של אובמה: "אני מצטער, התבוננתי בו אבל נרדמתי, הוא יכול לגרום לך להירדם בקלות". 

אובמה. צילום: AFP


צעירה טבעה למוות בחוף פלמחים, רוכב אופניים נהרג לאחר שהתהפך


רוכב אופנוע בן 42 נהרג היום בכביש 25, בין נבטים לדימונה, זאת לאחר שהחליק, וככל הנראה התהפך בוואדי במרחק של שני קילומטרים (ק"מ) דרומית לצומת נבטים. כוחות ההצלה שהגיעו למקום האירוע איתרו אותו ללא רוח חיים ונאלצו לקבוע את מותו.



בנוסף, צעירה בת 24 לחייה טבעה הבוקר למוות סמוך לחוף פלמחים, זאת לאחר שנכנסה לרחוץ במים עם מספר חברות. כוחות ההצלה שהגיעו למקום האירוע משו אותה כשהיא ללא הכרה מהמים, וביצעו בה פעולות החייאה, שבסופן נקבע מותה. צעירה נוספת, שטבעה אף היא, חולצה במצב אנוש על ידי כוחות ההצלה, בעוד שאחת נוספת יצאה מהמים כשהיא בהכרה מלאה ולא נזקקה לטיפול.

כוחות מד"א בחוף פלמחים. צילום: מד"א


"מתנגד של פוטין שנרצח באנגליה טען שרוסים ניסו להרעילו ב-2013"
ניקולאי גלושקוב, ממתנגדיו החריפים ביותר של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, האמין שבעבר הורעל על ידי שני אזרחים רוסים שהעבירו לידיו שמפניה, כך אמר פרמדיק שטיפל בו וצוטט ב"אינדיפנדנט" הבריטי. זאת, בצל ההתפתחות האחרונה בפרשת הרעלתם של המרגל הרוסי, סרגיי סקריפל, ובתו יוליה.



כידוע, גלושקוב אותר בבידו בניו מאלדן שבדרום מערב לונדון שבוע לאחר הרעלת בני משפחת סקריפל, לאחר שככל הנראה נחנק למוות. הפרמדיק, קית' קאר, טיפל בגלושקוב בשנת 2013 לאחר ההרעלה שעבר, לדבריו, אחרי ששתה ממשקה אלכוהולי אותו קיבל משני גברים במלון בריסטול. האירוע התרחש כחצי שנה לאחר שגלושקוב האשים את הקרמלין ברציחתו של חברו בוריס ברזובסקי, שהיה אף הוא מתנגד חריף של נשיא רוסיה.



זירת הרצח של גלושקוב. צילום: רויטרס


רגע לפני הסתיו: במרכז ובצפון התעוררו לבוקר גשום
תושבי צפון ומרכז הארץ התעוררו היום לבוקר גשום, זאת ברקע מגמת התקררות. מזג האוויר צפוי להיות מעונן חלקית, עם טמפרטורות נמוכות מהרגיל בהרים ובפנים הארץ, כאשר ייתכן גשם קל גם בצפון הארץ. באופן דומה, גם במהלך הלילה יהיה מעונן חלקית וייתכן טפטוף עד גשם מקומי בצפון הארץ ובמישור החוף.



במהלך ערב החג ימשיך להיות מעונן חלקית עד נאה, ללא שינוי ניכר של הטמפרטורות, כאשר בשעות הבוקר יתכן גשם מקומי שברובו קל בצפון הארץ ובמרכזה.



גשם בתל אביב. צילום: ללא