ערב ראש השנה החדשה, אילן מנגיסטו, אחיו של אברה מנגיסטו, האזרח ישראלי השבוי בידי חמאס ברצועת עזה, פנה היום (ראשון) לתושבי הרצועה באמצעות "אלמונסק" עמוד הפייסבוק בערבית של מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף כמיל אבו רוקון. בפנייתו מאחל מנגיסטו לאחיו שנה טובה וחג שמח וכי הוא מקווה שישתחרר השנה משבי ארגון הטרור. בנוסף, מנגיסטו מפנה מסר ישיר לתושבי רצועת עזה, ואומר להם כי שיפור מצבם הכלכלי תלוי בהשבת אחיו ושאר השבויים והנעדרים המוחזקים בעזה.





"אברה אחי היקר, בקרוב נציין כאן בבית את ראש השנה החמישי בלעדייך", כתב אילן, "אנחנו מתגעגעים אלייך מאוד ורוצים לאחל לך שנה טובה בתקווה שהשנה הזאת תשתרר משבי ארגון הטרור חמאס. בשנה הבאה נחגוג יחד כאן בבית, עם אמא ואבא וכל המשפחה, כולנו כבר רוצים לחבק אותך. לתושבי עזה שצופים בי עכשיו, חשוב לי שתדעו שאני יודע שהמצב הכלכלי שלכם קשה, אבל רק אחרי שאחי יחזור הביתה בשלום, תוכלו לחיות במציאות טובה יותר".



לפני כחודש חשף ארגון "רופאים למען זכויות אדם" כי בסוף 2016 העביר, לבקשת משפחתו של מנגיסטו סרטון ומסמכים רפואיים על מצבו הנפשי לידי חמאס. החומרים הועברו על-ידי אחת ממשלחות הרופאים של העמותה, שמבקרת באופן רציף ברצועת עזה מזה למעלה מעשור ומבצעת בה פעילות רפואית הומניטרית. 



על פי מה שנמסר לאנשי הארגון מגורמי בריאות בעזה, הסרטון והמסמכים הגיעו לגורמים הרלוונטיים המחזיקים באברה מנגיסטו ברצועה, כולל לאברה עצמו, אולם אין מידע המאשר כי הסרטון אכן הגיע לשבוי.



בסרטון פונים אמו ואחיו של מנגיסטו לזרוע הצבאית של חמאס. אמו אגרנש נשמעת אומרת בסרטון: "איך ייתכן שליבם של אנשי החמאס לא נחמץ? הבן שלי, אברה, נכנס בטעות בשל היותו חולה. מדוע החמאס לא משחרר אותו? כבר שנתיים שאני בוכה יום ולילה. אני רוצה לראות אותו, אם צריך אגיע עד אליו. תראו לי את בני. אני מבקשת בתחינה, אנשי חמאס, תראו לי אותו. תשחררו לי אותו".