שופט בית המשפט השלום בתל אביב עלאא מסארווה החליט הבוקר (חמישי) להאריך בחצי שנה את תוקף צווי התפיסה לרכוש שבבעלות שאול אלוביץ', אחד החשודים המרכזיים בפרשת בזק-וואלה, ולשחרר רכב הרשום על שם רעייתו ובנו. כמו כן שוחררו סכומים בסייסים של כספים שהופקדו בחשבונות הבנק עם פתיחתם. 

 
בראשית דבריו אמר השופט כי לטענת נציגי היחידה למאבק בפשיעה כלכלית (יאל"כ) החוקרת את הפרשה יש להאריך את תוקפם של צווי התפיסה והחילוט שכן, "החקירה מתקדמת, לשיטתה, בקצב משביע רצון, אך צריך זמן נוסף על מנת לסיימה ולהעביר ממצאיה לגורמי התביעה הכללית". עוד הוא ציין כי שווי העבירה שבה חשודים המעורבים נאמד על מיליארד שקלים וכי לטענת המשטרה הנכסים שנתפסו אינם מגיעים לכדי עשרה אחוזים מסכום זה.
 
השופט מסארווה ציין כי "הפגיעה קשה באינטרס הפרטי של המשיבים כאשר היא עומדת מול האינטרס הציבורי בקידום חילוט אפקטיבי, על רקע השלב הדיוני (הלא מתקדם) מחייבים הפעלת שיקול דעת מוקפד ורגיש. מלאכת איזון עדינה מובילה למסקנה שאין מנוס מנגיסה בשני האינטרסים המתנגשים". 

בהחלטתו מתכוון השופט מסארווה לאינטרס הפרטי של אלוביץ' ובני משפחתו אל מול האינטרס הציבורי כשברקע חזקת החפות מצד אחד, ומאידך 
החקירה מתנהלת עדיין והינה בישורת האחרונה. השופט לא אישר שחרור כל הכספים בחשבונות אלוביץ' ומשפחתו אלא רק את החלק היחסי כפי שהוא קבע. 
בנוסף השופט מסארווה הורה לשחרר את חפצי האמנות של משפחת אלוביץ' וזאת גם כדי למתן פגיעה כלכלית במשיבים. מדובר בחפצי אומנות ששוויים מוערך בשישה מיליון שקלים. השופט ציין כי "שחרור כספים לידי המשיבים עצמם ללא בטוחות וערובות כספיות ומשמעותיות מחייב מתן אמון מלא במשיבים דבר שאינו עולה בקנה אחד עם החשדות המבוססים לשיבוש הליכי החקירה". 
 
השופט ציין כי לאחר עיון בתיק החקירה הוא הגיע למסקנה שקיים חשד סביר בין חלק מהחשודים לבין המיוחס להם באותן עבירות. "עיינתי בחומרי החקירה העיקריים שהתחדשו מאז הדיון הקודם", כתב, "ניכר כי חלה התקדמות כללית בחקירה, ובאשר לעוצמת התשתית הראייתית לא הבחנתי בנסיגה כלשהי". עוד הוא מוסיף כי מרבית העבירות קשורות ושזורות אחת בשנייה, כמו גם המעורבים כאשר "ביצוע בצוותא, מתבטא לעיתים קרובות בתכנון מוקדם חלוקת תפקידים ובחשודים שתפקידו כיחידה אורגנית אחת".