השר לביטחון הפנים ולנושאים אסטרטגיים גלעד ארדן הודיע היום (חמישי) לרב ניצב רוני אלשיך כי החליט שכהונתו כמפכ"ל לא תוארך לתקופת כהונה נוספת וכי היא תסתיים כמתוכנן, בחודש דצמבר, במועד אותו קבעה הממשלה בעת מינויו למפכ"ל. רוני בר-און ובן כספית התייחסו בתוכניתם ב-103FM להחלטתו של השר והעניקו את אות השוטר הטוב ואות השוטר הרע לראויים לכך לדעתם.



רוני בר-און העניק את פרס השוטר טוב לשוטר מספר אחת רוני אלשיך: "מעניק את אות השוטר הטוב לשוטר מספר אחת שהתבשר היום שכהונתו לא תוארך: "שיחקת אותה אלשיך. הרבה אנשים הרימו גבה כשהגעת לכס המפכ"ל ושאלו מה לאיש הצללים מן השב"כ הממונה על החקירות בגוף קטן ואליטיסטי ולפיקוד על מפלצת של 40,000 שוטרות ושוטרים. בעת שעלית על הבמה בטקס חילופי המפכ"לים ברגל מגובסת, תהיתי אם השבר ברגל בחזרה הכללית אכן יביא, כמאמר הקלישאה, להצלחה במופע עצמו".



"ההתחלה לא הייתה קלה, התאקלים עם התקשורת, הדיבורים הפומפוזיים והמיותרים והבדיחות הנדושות על השפם ועל המראה של אנטי שוטר התאדו מהר לנוכח עשייה נמרצת, עמידה איתנה בלחצים ובעיקר הגנה אמיצה על החייל עליו הופקדת. עמדתך הנחרצת בעניין החקירות במסדרונות השלטון קנתה לך הרבה אויבים, אבל גם הרבה אוהדים. אפילו השר שמגרש אותך היום, אולי על פי הוראה מגבוה ואולי לא, מודה שתרמת תרומה חשובה וייחודית למעמדה של המשטרה, גם אם הוא מודה בכך רק מטעמי נימוס ופוליטיקלי קורקט, זאת האמת לאמיתה. שא ברכה ותודה גדולה".



בן כספית: "השר המופקד על השוטרים הרעים והטובים גלעד ארדן הוא חתן פרס השוטר הרע וזה לא כי הוא לא האריך. מישהו ציפה שהוא יאריך? הרי היו תולים אותו על כבל מאריך אם היה מאריך. אני חושב שהוא היה מפכ"ל טוב בלי קשר לחקירות נתניהו. למפכ"ל אין קשר לחקירות ראש הממשלה. ארדן הוא השוטר הרע כי הקדנציה של המפכ"ל מוגדרת כשלוש שנים פלוס שנה אופציה. אם כך, שנת האופציה היא שחיתות, פרצה הקוראת לגנב, כלי בו משתמש השלטון כדי לאלף את המפכ"ל ולהפוך אותו לפודל שיקשקש בזנב שלוש שנים בתקווה לקבל את הרביעית. כהונה של מפכ"ל צריכה להיות מוגדרת, מוצקה, ארבע שנים, לא פחות ולא יותר. ככה זה נהוג במדינה מסודרת שמנסה להילחם בשחיתות, לא לבצר אותה".