בתו של משה שמיר, השחיין בן ה-66 שנעלם במהלך אירוע צליחת הכנרת, פרסמה בחשבון הפייסבוק שלה קריאה לציבור לעזור לאתר את אביה. בפוסט שהעלתה הבת היא כתבה "אבא שלי נעלם בצליחת הכנרת הבוקר!! כל מי שיכול להגיע ולעזור בחיפושים, יותר מנשמח",וקראה לציבור להגיע לחוף צמח. בנוסף אליה, גם קרובת משפחתו אורין פנסו פנתה לציבור וקראה לעזור בחיפושים. 



מחברת הביטוח פספורטכארד, בה עובד שמיר בתפקיד מנהל מערך השיווק, נמסר: "אנו המומים מהיעדרותו של חברנו היקר משה שמיר לאחר שהשתתף הבוקר בצליחת הכנרת. בשעות האחרונות ראשי פספורטכארד ואנשי החברה פועלים ביחד עם כוחות הסיוע וההצלה במטרה לאתר את משה בהקדם. כולנו תקווה שעוד נזכה לשמוע בשורות טובות".





כזכור, שמיר הוכרז כנעדר לאחר שלא יצא מהמים בתום אירוע צליחת הכנרת, במסגרתו השתתפו אלפי שחיינים שיצאו לדרך מחוף האון, למקצה שחייה של שלושה קילומטרים (ק"מ) עד לחוף דגניה. מהמשטרה נמסר כי כוחות שיטור ימי ושוטרים שהיו על קו החוף, ופעלו באירוע המדובר, החלו מיד לערוך סריקות במים וביבשה בניסיון לאתר את הנעדר, כאשר במקביל שוטרי משמרת הגבול, פרשי משטרה, מתנדבים והמסוק מהמערך האווירי של משטרת ישראל הוזנקו לסייע בסריקות לאיתור הנעדר.

במשטרה הוסיפו עוד כי הסריקות לאיתורו מתבצעות בקטע שבין חוף האון ועד לדגניה במים, ביבשה ומהאוויר.