חברת הכנסת מיכל רוזין, לשעבר מנכ"לית איגוד מרכזי הסיוע לנפגעות תקיפה מינית, פנתה הערב (שבת) לנציב שירות המדינה, דניאל הרשקוביץ, בבקשה להורות על בדיקה דחופה של פרשת ההטרדות המיניות לכאורה של דובר ראש הממשלה לתקשורת הזרה, דיוויד קיז.



במכתבה כתבה רוזין כי "נוכח החשש החמור להתנהגות סדרתית מצד בכיר במשרד ראש הממשלה וההתעלמויות של מספר נציגי ציבור מעדויות בנושא זה, אבקשך להורות על בדיקה מידית וכוללת של פרשת ההטרדות המיניות לכאורה וכן, התנהלות שגריר ישראל בארה"ב, מר רון דרמר, והגורמים האמונים בהקשר זה."



הח"כית מ"מרצ" ציינה כי לאחרונה נשמעו עדויות של כ- 14 נשים המעידות שקיז תקף אותן מינית, חלקן במהלך תפקידו הנוכחי. בשנת 2013 , מנהלי מכון מחקר בוושינגטון התערבו לאחר שהתקבלו שתי תלונות מנשים. כמו כן, הפרשן ברט סטיבנס התריע לפני כשנתיים בפני שגריר ישראל בארה"ב, מר רון דרמר, על התנהגותו של קיז, ואמר שהוא "מהווה סיכון לנשים".



רוזין ציינה במכתבה כי דרמר אישר באמצעות הודעה לעיתונות כי מר סטיבנס אכן פנה אליו כחצי שנה לאחר שקיז נכנס לתפקידו, אך הוא לא העביר את המידע לממונים ולראש הממשלה. לטענת דרמר, המידע לא הועבר משום שלא היה מדובר במידע על תקיפה מינית או על עבירה פלילית. עם זאת, פרט לסעיף 7 בחוק למניעת הטרדה מינית, אשר מבהיר את צורת ההתנהלות הראויה במצבים אלו, על המעסיק מוטלת חובה "לטפל ביעילות בהטרדה מינית או בהתנכלות שידע עליהן".



רוזין ציצה היום בחשבונה בטוויטר: "פניתי לנציב שירות המדינה בדרישה להורות על בדיקה מידית וכוללת של פרשת ההטרדות המיניות לכאורה והתנהלות שגריר ישראל בארה"ב, מר רון דרמר, והגורמים האמונים בהקשר זה. לא ייתכן שעצימת עיניים וגלגול אחריות יהוו שכפ"ץ למה שמסתמן כמחדל, בייחוד כשמעל לכל השתיקה הרועמת של ראש הממשלה".



פניתי לנציב שירות המדינה בדרישה להורות על בדיקה מידית וכוללת של פרשת ההטרדות המיניות לכאורה והתנהלות שגריר ישראל בארה"ב, מר רון דרמר, והגורמים האמונים בהקשר זה. לא ייתכן שעצימת עיניים וגלגול אחריות יהוו שכפ"ץ למה שמסתמן כמחדל, בייחוד כשמעל לכל השתיקה הרועמת של ראש הממשלה . pic.twitter.com/FC7Cw5mhTy