חבר הכנסת דוד ביטן הגיע הבוקר (ראשון) למשרדי להב 433 לחקירה נוספת בפרשת השחיתות בראשון לציון. עורך דינו, אפרים דמרי, אמר כי ביטן מתכוון לענות לשאולות החוקרים, וככל שיידרש, ייקח חלק בעימות, אם ייערך כזה.



חקירתו הקודמת של ביטן, החשוד בקבלת שוחד, מרמה והלבנת הון, היתה לפני כשלושה שבועות. גם אז הוא שיתף פעולה עם החוקרים, זאת לאחר שבחקירות קודמות החליט לשמור על זכות השתיקה. בסיום החקירה אמר לתקשורת כי "לא באתי למסיבה אלא לחקירה, עניתי על השאלות והכל יהיה בסדר".



למשטרה יש שני עדים, איש העסקים משה יוסף, מקורבו לשעבר של ח"כ ביטן, ויזם הנדל"ן דרור גלזר. יוסף חשוד שתיווך לשוחד בין ביטן לקבלנים, והעביר את הכסף מהם אל חבר חבר הכנסת. גלזר חשוד במתן שוחד לביטן. 



בחודש שעבר, לאחר חקירתו הקודמת של ח"כ ביטן, אמר עו"ד דמרי, כי ההחלטה לשתף פעולה בחקירה באה לאחר "התלבטות אדירה": "הכי נוח זה לשתוק", לבו מר בגלל ההדלפות ולכן הוא החליט לדבר וכולי תקווה שאנחנו לא נצטער על כך".



עוד אמר עו"ד דמרי, כי ח"כ ביטן יש גרסה טובה מאוד לחשדות נגדו, "שמגובה בראיות ומסמכים אותם נשתף עם החוקרים בשלב יותר מאוחר. אחרי שחוקרים יראו מה יש לנו ביד, החקירה תקבל תפנית מסוימת שתסייע גם לגורמי החקירה". לדבריו, ביטן יצא מהחקירה הקודמת כשהוא מחוזק. "הוא הוכיח לחוקריו שכל מה שהוא אומר נכון והוא יוכיח זאת על ידי מסמכים".