דברת ורועי הביאו ילדים לעולם באמצעות הליך פונדקאות בגאורגיה, אך קשיים ביורוקרטיים מקשים עליהם להנפיק תעודות לידה לתינוקות, ולשוב עמם לישראל במשך החודשיים וחצי האחרונים, כאשר במהלך תקופה בזו בתם הגדולה, בת ה-6, נמצאת לבד בביתה ומחכה להוריה. בראיון בתכניתה של אילה חסוןב-103fm הם סיפרו על הקשיים שהם חווים, וטענו כי "הכל נמצא בידיים של משרד החוץ הישראלי".



"בעקבות מחלה שלקיתי, בה אינני יכולה לשאת ילד ברחמי, הבאנו את ילדתנו הבכורה לעולם בהליך פונדקאות בהודו לפני שש שנים", סיפרה דברת. "עם הזמן רצינו להביא לה אח, ולצערנו שערי הודו נסגרו להליך פונדקאות וחיפשנו חלופה אחרת. מצאנו את גאורגיה כיעד הגיוני והתחלנו בתהליך, ואז קרה נס ונקלטו שני ילדים שנולדו".



 


"נעזרנו בתרומת ביצית וזרע של בעלי, וזה מה שגרם לסיבוך הגדול", פירטה האם. "בנס גדול נולדו בן ובת לפני חודשיים מפונדקאית גאורגית. היינו במתח בלתי נגמר, תשעה חודשים של ייסורים במטרה להביא חיים לעולם. אנחנו אנשים חזקים ועמדנו בזה בגבורה, אך מאז הלידה אנחנו כלואים בגאורגיה כשהילדה שלנו בת ה-6 נותרה אצל הסבא והסבתא ואצל החברים שמסייעים לנו מרחוק. כדי שהילדים יוכלו לצאת מהמדינה, עליהם לקבל תעודת לידה, וכדי לקבל את התעודות הם זקוקים למכתב של תורמת הביצית מהודו בו נכתב שהיא מאשרת את ההליך. בהודו, לעומת זאת, זה לא חוקי לחתום על מסמך המציג את שם התורמת וזה חייב להיות אנונימי. בכך נוצרו שני קווים מקבילים שלא ייפגשו לעולם, ואנחנו נותרנו באמצע מבלי לדעת את הדברים הזה".

"הפתרון נמצא במשרד החוץ הישראלי", ציין רועי, "משרד החוץ הגאורגי הסכים לכך שמשרד החוץ הישראלי תיקח אחריות על הילדים, וביקשו שהרופא המיילד בהודו הוא זה שיחתום מול השגריר. הצלחנו להשיג את החתימה הזו והיינו מוכנים לשוב לארץ, אך אתמול נתקלנו במפח נפש נוסף של הגאורגים. אינני יודע מה הסתבך, אך אני יודע שמשרד החוץ הישראלי יכול לפתור את זה".

תגובת משרד החוץ: "צר לנו שבני הזוג בחרו להשתלח בגורם היחיד שמנסה לסייע להם למול דרישת שלטונות המקום להמצאת מסמך, בהליך בו הם מצויים. מטעמי שמירה על צנעת הפרט, לא נוכל להיכנס לפרטי המקרה אך נציין כי בני הזוג ועורך דינם מודעים היטב לעובדות. הן אינן מונחות לפתחו של משרד החוץ או כל רשות אחרת במדינת ישראל".