יום כיפור עוד רגע כאן וכולנו נתיישב לשולחן הסעודה המפסקת, אך רגע לפני כן נקיים את מצוות פדיון הכפרות. דיון חשוב אשר מעורר ויכוח מזה שנים מתקיים סביב מצוות הכפרות, הוא האם לקיים כפרות על פי המנהג עתיק היומין בעזרת תרנגול ולאחר מכן למסור אותו לשחיטה או האם לתרום כסף ישירות לנזקקים ולחזק את מימד הצדקה. עם השנים ההתנגדות לשימוש בתרנגול עבור המנהג התחזקה וכיום יש מי שמגדירים את השימוש בחיה כעבירה על איסור צער בעלי חיים. לאחרונה משרד החקלאות אף יצא בקמפיין לעידוד קיום המנהג בכסף.
בנוסף, מעבר לפולמוס המתקיים בנוגע לצורה בה מקיימים את המנהג, כל מי שתורם פדיון כפרות ישירות לצדקה ולא נוהג כמנהג העתיק, מכיר את מסורת התרומה בקופסאות הקרטון על בימת בית הכנסת, התעסקות בעודף ומטבעות, וכמובן סימן השאלה הגדול שמרחף מעל התרומה - לאן הכסף מגיע וכמה ממנו עובר באמת למטרה שתרמנו עבורה.
כדי לפתור את הבעיות הללו, jgive - פלטפורמת גיוס התרומות לעמותות, שאינה למטרות רווח ואינה גובה עמלות בגין התרומות, מרכזת עבורכם עשרות עמותות אשר ניתן לתרום להן לטובת פדיון כפרות באופן ספציפי ועוד מאות עמותות להן ניתן לתרום באופן כללי. באתר, אשר מאפשר פדיון כפרות בקליק ובכך משלב 2 מצוות יחד - גם תרומה לנזקקים וגם אי עבירה על איסור צער בעלי חיים, ישנם מדדי שקיפות על העמותות שלהן תורמים ועל כן ניתן לבחון ולראות האם כל סכום התרומה אכן עובר למטרה וכן ניתן לבחור קטגוריה שלה רוצים לתרום.

כך לדוגמא אחת הקטגוריות בתקופת החגים היא פדיון כפרות ובה עמותות המעבירות את תרומתכם לנזקקים, לצד קטגוריות כגון רווחה, בריאות, חינוך ועוד. כמו כן, פדיון כפרות בקליק באופן דיגיטלי, מאפשר להפסיק להתעסק עם עודף ומטבעות, להילחץ מההגעה פיזית לתרום לפני כניסת הצום ובחירה מתוך מספר מצומצם של עמותות ומטרות.