הפלגים הפלסטינים בירכו על פיגוע הדקירה שהתרחש הבוקר (ראשון) בצומת גוש עציון, שבו נרצח ארי פולד, בן 40 ואב לארבעה מהיישוב אפרת. דובר חמאס, עבד אל-לטיף קאנוע, אמר בהודעה: ״אנו מברכים על פיגוע הדקירה, שבא עם ההקרבה של העם שלנו בצעדות השיבה, ומדגישים את חשיבות המשך אינתיפאדת ירושלים וזכותו של העם שלנו לכל סוגי ההתנגדות נגד הכיבוש״.

הג׳יהאד האסלאמי בירך על ״הדקירה ההירואית נגד טרור המתנחלים״, והוסיף כי ״מדובר בתגובה טבעית לטרור היהודי והתוקפנות והפשעים שלו כלפי העם, האדמה והמקומות הקדושים שלנו״. עוד נאמר בהודעה, כי ״אנחנו מברכים את בני העם שלנו בגדה המערבית וקוראים לעימות כולל עם הכיבוש וליותר פיגועים במתנחלים״.
 
גדודי חללי אל-אקצא וועדות ההתנגדות בירכו אף הם על הפיגוע, והדגישו כי יש לבחור באופציית ההתנגדות ״נגד ההתנחלויות, ייהוד האדמה והפשעים של הכיבוש״.

פולד בן ה-45 מאפרת נרצח הבוקר באירוע הדקירה שהתרחש בסמוך לקניון הרים, במסגרתו נוטרל המחבל, חליל יוסף עלי ג'ברין בן ה-17 מהכפר יטא, על ידי אזרח נוסף ששהה במקום, זאת לאחר שפולד ניסה אף הוא לנטרלו. כוחות ההצלה שהגיעו למקום העניקו לו טיפול רפואי ראשוני ופינו אותו לבית החולים "שערי צדק" שבירושלים, שם נקבע מאוחר יותר מותו.

כזכור, זוהי לא הפעם הראשונה שבה התרחש פיגוע בצומת הגוש. בנובמבר האחרון נפצעו שני בני אדם בפיגוע דריסה במקום, לאחר שהמחבל, עז א-דין עלי אבו רמישאן כרג'ה בן ה-17, תושב חלחול שליד חברון, דרס גבר בן 35 שנפצע באורח קשה. לאחר מכן, יצא מרכבו חמוש בסכין ורץ לעבר כוח צה"ל בנקודה. הכוח פתח בירי לעבר המחבל שנפצע אנושות. 

בימים האחרונים חלה עלייה בניסיונות של הפלסטינים לבצע פיגועים, הן דרך טרור הבלונים והן דרך ניסיונות לבצע פיגועי דקירה. לפני כשבועיים שלף מחבל סכין והתקדם לעבר לוחמי צה"ל בחסם גבעת אבות שבחברון, אך נוטרל על ידי הלוחמים, שהגיבו בירי לעברו.

כמו כן, סוף השבוע האחרון היה מתוח וכלל הרבה מאוד ניסיונות של הפלסטינים להפר את הסדר. מדובר בעלייה במספר הניסיונות לבצע פיגועים. גורמים ביטחוניים אמרו ל”מעריב־השבוע” כי “הסיכויים להתקדמות במשא ומתן להסדרה קלושים ביותר, והנתונים בשטח מראים שאנו הולכים ומתקרבים במהירות להסלמה ביטחונית נוספת”.

לעומת שבועות של נסיגה במספר הפלסטינים שהגיעו להתעמת עם כוחות צה”ל, בסוף השבוע שוב נרשמה עלייה וההערכה הוא שבאירועים השתתפו בין 13 ל־15 אלף איש. גם בשעות הלילה התעמתו מאות פלסטינים עם כוחות הביטחון על מנת לנסות ולחבל בגדר.