שיבושים קשים בתנועת הרכבות, בעקבות מה שנראה כשביתה איטלקית של נהגי הקטרים. ביממה האחרונה הצהירו כ-35 נהגי רכבות נוסעים על מחלה, בעיקר מאזור לוד דרומה. ברכבת ישראל ציינו שנהגי הקטר שהחלו כבר אמש להצהיר שהם חולים, גרמו בתחילה לביטול רכבות הנוסעים מבאר שבע לדימונה ובכיוון ההפוך.
 
מהבוקר נמשך גל הצהרות המחלה של נהגי קטרים ברכבת ישראל. "מזוהה כאן תופעה של 'התחלות' של נהגי רכבות הנוסעים, שמשמעותה בפועל - השבתה", התריעו ברכבת ישראל. לאחר הפעלת הנהגים הכוננים ובעקבות הערכת מצב מיוחדת שנערכה ברכבת ישראל, התברר שאין מנוס מסגירת קווי רכבות סדירות, והדבר יוצר שיבושים קשים.
 
"אנו נמצאים במצב שבו ישנם 35 נהגים שהתחלו מתוך 160 נהגים באזור הדרום. מדובר בשיעור גבוה וחריג של למעלה מ-20%", ציין גורם ברכבת ישראל. "כאשר למעלה מ-20% מהנהגים מאותו אזור פתאום חולים – יש כנראה יד מכוונת". הגורם הזהיר כי השבתה בשל "מחלות" הן צעד ארגוני לא חוקי.
 

לקראת ערב, בשעות הלחץ, כאשר נוסעים רבים חוזרים ממקומות עבודתם לבתיהם, בוטלו שורת קווים של הרכבת: הקו בית שמש-מלחה בוטל החל מהשעה 17.50. הקו בין לוד לתחנת ראשונים בראשון לציון יבוטל החל מהשעה 20.07. בקו רעננה מערב-משה דיין תופסק תנועת הרכבות, בתחילה ממשה דיין - בשעה 18.01 ומרעננה מערב - משעה 19.29.

בתגובה להודעת הנהלת הרכבת נמסר מוועד עובדי הרכבת: "וועד העובדים לא נתן שום הנחיה ארגונית לעובדים "להתחלות" או לעכב רכבות. אם אכן  הודיעו עובדים רבים כל כך על מחלה, מוזמנת הנהלת הרכבת לבדוק את הסיבות שהובילו למחלות העובדים ולטפל בהן. שוב מדובר  ניסיון של הנהלת הרכבת להכפיש את וועד העובדים והעובדים".