ח"כ קארין אלהרר (יש עתיד) אמרה היום (ראשון) כי ראש הממשלה בנימין נתניהו צריך להחזיר לארץ לאלתר את שגריר ישראל בארצות הברית רון דרמר, לאחר שהודה כי לא דיווח על הטענות על הטרדה מינית נגד דייויד קיז, דוברו של נתניהו לתקשורת הזרה. בראיון בתוכניתם של בן כספית ואריה אלדד ב-103FM, ח"כ אלהרר ביקרה את טענתו של השגריר דרמר כי לא מדובר במעשה פלילי: "מה הוא יודע אם זה פלילי או לא פלילי".
"אדם שנמצא בדרגה כה בכירה שמייצג את מדינת ישראל צריך להיות כפוף לחוק במדינת ישראל", אמרה חברת הכנסת. "אדם שנודע לו על חשד להטרדה מינית הוא צריך להודיע לממונה על הטרדות מיניות. גם את זה הוא לא עשה. זה בגדר משהו שהוא צריך לבדוק, זה מה שאומר החוק. הוא אומר: 'אני לא ראיתי דבר פלילי'. עם כל הכבוד לו הוא לא חלק מרשויות האכיפה, מה הוא יודע אם זה פלילי או לא פלילי". 
"מה שביקשתי זה שיעביר לממונה על הטרדות מיניות במקום עבודתו. אם אני שומעת שמישהו שבמקום עבודתי יש חשד לגביו שהוא מטריד מינית, אני מחויבת לפנות לממונה מטעם החברה", אמרה אלהרר. "הוא עובד מדינה שעובד צמוד לשגריר, משרד החוץ כפוף לראש הממשלה. שר החוץ הוא ראש הממשלה, יש סימביוזה מדהימה בין התיקים הללו ואני הייתי מצפה שרון דרמר כשקורה איזה אירוע פיקנטרי הוא יודיע לראש הממשלה.


"לא ביקשתי ממנו "להקריב" את ראש הממשלה. עושה רושם שכל הנושא של הטרדות מיניות ומעשים מגונים הוא בתחתית הרשימה. גם אם זו אמירה בעלמא ולא נתנו דוגמאות ושמות, לו אני עובדת במקום לכל הפחות נעביר את זה הלאה שיבדקו את זה", הוסיפה חברת הכנסת מיש עתיד. 

בן כספית התייחס לפרשת ההטרדות המיניות של ראש לשכת ראש הממשלה לשעבר נתן אשל. "אולי דרמר נזכר במה שקרה לאותם שלושה, לצבי האוזר ויועז הנדל ואלוף יוחנן לוקר, שניים מהם פוטרו לאחר מכן, אבל הם נגעו בקודש הקודשים, בצלם החצאיות, האיש שהכי יקר לאותה גברת. אבל זה דייויד קיז, ששרה לא מכירה אותו בכלל", אמר.

דיוויד קיז. צילום: יח"צ
דיוויד קיז. צילום: יח"צ