דונה הירש, אשתו של תא"ל במיל' גל הירש התייחסה היום (ראשון) לפרשת אי מינויו למפכ"ל המשטרה לאחר שנפתחה נגדו חקירה פלילית, בפוסט זועם שהעלתה לפייסבוק. הירש טענה כי בוצע "סיכול ממוקד" לבעלה וכי הקנוניה רחבת ההיקף כללה כלי תקשורת, משרדי יחסי ציבור, חוקרים פרטיים, הורים שכולים, אלופים וקצינים בדימוס, אנשי משטרה ופוליטיקאים.

"בוקר אחד קם אדם ולומד מהתקשורת בישראל שהוא פושע בינלאומי והוא בכלל לא ידע שהוא כזה. הרי ערב לפני, התבשר רשמית שהוא מועמד השר לתפקיד מפכ"ל המשטרה. קדמו לכך פגישות, דיונים ובדיקות בדבר התאמתו, כישוריו וגישתו לתפקיד. תוכננו מהלכים ותכניות והוא נמצא ראוי", כתבה בפוסט בפייסבוק אשתו של הקצין במילואים.
"הוא לא ביקש להיות מפכ"ל, הוא התלבט ושקל אבל זו הייתה קריאה לדגל והוא כדרכו- התייצב! עד לאותו מינוי נחשב לעילוי, לוחם אמיץ, מפקד, מנהיג ומודל לחיקוי", הוסיפה הירש. "הוא חינך לוחמים וקצינים, הוביל כוחות ומבצעים, לחם במלחמות ונפצע קשה והוא נכה "59% לצמיתות. כן, היו מחירים לעמידתו בחזית כל השנים- לו ולמשפחתו, מחירים כבדים! אבל זה היה למען המדינה ומבחינתו- זה שווה הכל! שלוש שנים אחרי: אותו אדם- גל- חברי, בן זוגי נתון עדיין בחקירות משטרה, הוא מוגדר "חשוד בפלילים", הכל בחיינו נפגע, חלק משמעותי ממש נהרס והסוף עדיין לא מסתמן".

""פרשת גל הירש" אינה הראשונה מסוגה ולצערי נראה שגם לא האחרונה. ה"סיכול הממוקד" שהוא מונח שב״כי ללוחמה בטרור, הפך לאמצעי לגיטימי לסיכולם של אנשים המתמודדים על משרות שונות בתחומים שונים", כתבה. "בסיכול הכל מותר- המטרה מקדשת את כל האמצעים כולל השמדתו של הנבחר וזה אומר למשל: חיסול שמו הטוב, פרנסתו, ניטרולו מכל פעילות, פגיעה במשפחתו, בצנעת הפרט שלו, ציתותים לו ולסביבתו, מעקבים, חיפושים בבית ובעסק הפרטי ועוד ועוד. הכל בשרות החוק (לכאורה) שהרי מדובר בסכנה לציבור וצריך להלחם בה מלחמת חורמה".
 

"לכך מגייסים המסכלים את התקשורת (והיא מתגייסת), משרדי יחסי ציבור (והם נענים), חוקרים פרטיים (למה לא?), הורים שכולים (אמרנו שהכל מותר), אלופים וקצינים בדימוס (רוע במקום רעות), המשטרה (לפעמים פשוט משתמשים בה), פוליטיקאים (לצרכיהם), עיתונאים מטעם (יש בישראל עטים להשכיר), פרשנים (יש גם פרשנות להשכרה). הפרוצדורה מאפשרת את הסיכול כך שהכל יהיה בשם החוק, למען בטחון הציבור וגם לשימושים הסברתיים, למשל כדי להוכיח לאירופים (OECD למשל) שמדינת ישראל נלחמת בשחיתות", הוסיפה הירש.
 
"שלוש שנים של סיוט, רדיפה וסבל שלא יתואר אנחנו עוברים, ובקרוב כבר חילופי המפכ״ל שמונה -ב-2015 במקום גל. זה הוריקן בדרגה 5, גל בתוך הסערה והנה האמת מתחילה לבצבץ, העם שומע סיפור שלא יאמן, נחשפת הקנוניה לסיכול המינוי", כתבה אשתו של הקצין במיל'. "אני אומרת לכם - ידענו על כך בזמן אמיתי, אבל לך תוכיח שזה סיכול יזום אז - בקיץ 2015 כשמדינה שלמה מוסתת על ידי בעלי אינטרסים המדגישים כמה גל מסוכן למדינה. במשך 30 יום חוויתם השתלחות פרועה, רוע, רצח אופי- מבצע חיסול! גם אם רציתם, לא יכולתם לשמוע אותנו. שטפו למדינה את המוח וחלק האמינו". 
 
"מבצע חיסול"

"השחיתות וחלקה בסיכול המינוי כיום ברורה לכל וחד משמעית. אבל גם אחרי שהסיכול הצליח וגם כשכבר נחשף נמשכים המאמצים להצדיק בדיעבד את הסיכול ולהוכיח (בכוח) שגל לא ראוי. עבור חלק מכלי התקשורת בישראל "פרשת גל הירש" אינה קיימת והיא נחלתם של ערוצים מסוימים", הוסיפה הירש. "הערוצים המתעלמים מהפרשה (חברת חדשות מסוימת, עיתון של מדינה, ערוץ שהחליף את המספר שלו..) ידעו לתקוף היטב את המינוי ולשרת את מאמצי הסיכול ונשאלת השאלה למה ומי עומד מאחוריהם".

"הם ידעו אז היטב לטפול חשדות, שמועות והאשמות, להתעקש על הנרטיב הסיכולי. הם לא סיפרו לכם במאוזן על הלוחם, המפקד, הפצוע, המחנך, איש ההסברה, התורם, הפטריוט", כתבה. "היו בהם אפילו מי שבחוצפתם קראו לגל להסיר את מועמדותו! בשידור! וגם כעת (כשכל העם שומעים ורואים את הקולות) הם בוחרים למלמל ולהתעלם מהפרשה למרות שנדרשת מהם אתיקה ואיזון בסיקור תקשורתי".
 
משרדי להב 433. צילום: אבשלום ששוני
משרדי להב 433. צילום: אבשלום ששוני
 
הירש סיכמה: "אני רק שאלה - על מי ובמה גל מאיים כל כך שמופעל סיכול מורכב כדי להשמידו? ובענייני חשבון נפש-עוד שאלה אליכם: אתם הבוחשים, המסכלים, הסייענים, הסייענים למחצה...,וגם לאדישים ולמיתממים- היה שווה לכם? אתם לא מתביישים? נזכרתי- בשביל חשבון נפש צריכה בכלל להיות נפש. אני מקווה שיש לכם אחת כזאת".
 
 כזכור, ועדת הפנים של הכנסת החליטה לפני כשבועיים להמליץ למליאת הכנסת להקים ועדת חקירה פרלמנטרית של פרשת אי מינויו של הירש למפכ"ל המשטרה. ביוני 2017 דווח כי הירש נחקר על ידי היחידה הארצית של המשטרה במסגרת חקירה, שהחלה כשנה לפני כן, ועוסקת במעורבות ישראלים בפרשת מסים, הלבנת הון, מרמה ושוחד בנוגע לעסקאות ביטחוניות בחו"ל. תיק זה נמצא בהליך סגירה סופי. חקירה נוספת מתנהלת נגד הירש וחברת "דיפנסיב שילד" שבבעלותו בחשד להטיית מכרז לפינוי נפלים בעיריית ראשון לציון.