סוף-סוף זה קורה: נסיעות ההרצה של קו הרכבת המהיר נתב"ג וירושלים יושקו מחר, במעמד ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר התחבורה ישראל כץ ובכירים נוספים. הקו המהיר אמור להתחיל לפעול באופן חלקי בסוכות, בנסיעות בין תחנת נבון (בנייני האומה) בירושלים לנמל התעופה בן גוריון.



הנסיעות בין ירושלים לתל אביב יחלו לפעול רק בעוד כמה חודשים, עם תום עבודות חשמול מסילת הרכבת בין תחנת ההגנה בתל אביב לנתב"ג. הנסיעה בין ירושלים לתל אביב תימשך לאחר פתיחת הקו המהיר 28 דקות בלבד. אז גם תתוגבר תדירות תנועת הרכבות בקו המהיר.



הקו המהיר של הרכבת, שעלותו הכספית מוערכת בלמעלה משבעה מיליארד שקל, הוא מהפרויקטים ההנדסיים המורכבים ביותר בתחומי התשתית שנעשו במדינה. הפרויקט כולל מנהרות באורך כולל של כ-20 קילומטרים, גשרים באורך של כחמישה קילומטרים, בהם הגשר הארוך ביותר במדינה – באורך של 1.91 ק"מ, הגשר הגבוה ביותר – כ-90 מטרים, והתחנה העמוקה ביותר - תחנת נבון בירושלים, בעומק של כ-80 מטרים מתחת לפני הקרקע.



השקת הקו המהיר נדחתה כמה פעמים, הרכבת אמורה היתה להתחיל לנסוע בין תל אביב לירושלים בפסח, אך בשל אי קבלת אישורי בטיחות ממשטרת ישראל וכבאות והצלה, הפתיחה נדחתה.