ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט נפגש עם נשיא הרשות הפלסטינית מחמוד עבאס (אבו מאזן) בפריז לפני שלושה ימים. לפי סוכנות הידיעות הפלסטינית "וואפא", אולמרט ציין במהלך הפגישה כי אין חלופה פרט לפתרון שתי המדינות לסכסוך הישראלי פלסטיני וכי אבו מאזן הוא האדם המתאים ביותר לקיום לתהליך השלום. "הוא האיש שיכול לעשות זאת ורוצה להשיג זאת, הוא נלחם בטרור כי זה חלק ממחויבותו להגיע לשלום", אמר אולמרט.



חברת הכנסת לשעבר זהבה גלאון התייחסה לפגישה בתוכניתם של ענת דוידוב וינון מגל ב-103FM ותקפה את אולמרט: "אני חושבת שהבחירות בישראל צריכות להתקיים על נושא חלוקת הארץ והקמת מדינה פלסטינית לצד מדינת ישראל. אני לא חושבת שאולמרט צריך להוביל את המהלך הזה אך אנחנו לא יכולים להמשיך למשול על עם אחר במשך 51 שנה. לאבו מאזן יש תפקיד משמעותי בתהליך ואם לא נגיע למהלך כלשהו עם העם הפלסטיני נמצא את את חמאס בשלטון בישראל".





"עם כל הכבוד לעובדה שאולמרט נפגש עם אבו מאזן, אני מתקוממת על הקריאות וההתייחסות אליו כאל בוגד. אלו אמירות שמזכירות לי ימים חשוכים אחרים. מנגד אני חושבת שלאולמרט אין שום תוקף מוסרי בפוזיציה בה הוא נמצא לקדם שום מהלך. אני מאלו שמאמינים כי ניתן להגיע עם הפלסטינים להסדר וזה לא אומר שאני נאיבית. מהלך שכזה יתקיים רק עם אנשים שפויים שמבינים שאי אפשר להמשיך עם המצב הנוכחי. אם הייתה לי את ההזדמנות הייתי מוכיחה את זה".


זהבה גלאון. צילום: פלאש 90
זהבה גלאון. צילום: פלאש 90


גלאון המשיכה: "הפלסטינים אינם חפים משגיאות אך לנו יש את האחריות לפתור את הסכסוך. ברור לכולנו שאחרי שייחתם הסכם לא יסתובבו באחו חדי קרן אלא זה יהיה מהלך מורכב והאינטרס שלנו הוא להגיע להסדר. הזמן פועל לרעתנו ואני לא רוצה שנסבול כאן מעוד פיגועים ועוד אנשים שנרצחים".

ינון תהה: "את לא חושבת שמהלך של נסיגה מעזה יהיה מסוכן במידה ויקרה ביהודה ושומרון?". גלאון השיבה: "אתה לא מאמין ברצון של הפלסטינים להגיע להסדר, אתה מאמין בהכלת הריבונות ובקיפוח. נוח לך להיתלות במי שאתה רוצה. אני תמכתי במהלך חד צדדי בעזה בכאב גדול מתוך מחשבה שנכון לבטל את הכיבוש בכל מקום שרק אפשר, אך יש להגיע להסכם ולהסדר ולא באופן חד צדדי. ברגע שייווצר הסדר עם הפלסטינים ייווצר גם שיתוף פעולה ביטחוני שיספק יותר הגנה וביטחון שימנע את שלטון חמאס. אני לא שותפה לתרחישים האפוקליפטיים", סיכמה.