העיתונאי הספרדי חוליו דה לה גווארדיה, החשוד במעורבות בתאונת פגע וברח בירושלים, שבה מצא את מותו הפסנתרן המחונן חיים טוקצ׳ינסקי, ובכך שברח מהזירה כשהוא שתוי, שידר בעבר בטלוויזיה האיראנית, כשהוא עוטה זהות בדוייה. העיתונאי עבד במדינה, עד שעזב לפני מספר שנים זאת בשל אירוע אלימות במשפחה, כאשר הכה את אשתו וגרם לפציעתה הקשה. הוא חזר למדינה כשקיבל תעודת לע"מ. ממשרד החוץ נמסר כי עבודתו כאן הופסקה בהסכמת כל הצדדים לאחר אירוע אלים במשפחה. גורם ברשות האוכלוסין מסר ל"מעריב אונליין" כי אין תיעוד לכך שגורש מהמדינה בעבר. 

אמו של הפסנתרן אמרה הערב (שלישי) לחדשות עשר כי "אנשים ראו, הרבה עדים ראו שהוא פגע וברח. המשטרה זיהתה אותו בזכות העדים ובזכות הווידאו שתיעד את המצב הזה. עורכי הדין של המנוול מנסים להוכיח שהוא צדיק גדול".
כזכור, הוא חשוד בדריסתו למוות של טוקצ'ינסקי בן ה-30 סמוך לכיכר פריז בבירה, חובשים ופרמדיקים של מד"א העניקו לו טיפול רפואי ופינו אותו לבית החולים "שערי צדק" בעיר, תוך ביצוע פעולות החייאה, כשהוא סובל מפגיעה רב מערכתית, אך מאוחר יותר נקבע מותו בבית החולים. לפי החשד, דה לה גווארדיה נהג ברכב כשהוא שיכור, חצה צומת כשהאור בכיוון נסיעתו אדום ודרס את הולך הרגל שחצה את הכביש. הוא המשיך אז בנסיעה ונמלט מהמקום. החשוד אותר מאוחר יותר באזור הר הצופים בירושלים יחד עם הרכב ועליו סימנים שעל פי החשד נגרמו בעקבות התאונה. כוחות משטרה עצרו אותו. 

החשוד טען בבית המשפט כי הוא נמלט משלושה רוכבי אופנועים לאחר ויכוח שפרץ עמם בצומת, וכי במהלך ההימלטות ארעה הפגיעה בהולך הרגל. הוא טען עוד כי הוא הסגיר את עצמו לידי המשטרה. שופטת בית המשפט המחוזי בירושלים שירלי רנר הורתה על הארכת מעצרו של העיתונאי הספרדי ביומיים. היא ציינה כי יש חשש להימלטות מפני שמדובר באזרח זר וכי עדותו בבית המשפט, לפיה הסגיר את עצמו למשטרה, אינה עולה בקנה אחד עם העולה מהדוח המשטרתי.