בית משפט השלום בירושלים האריך בשישה ימים את מעצרו של העיתונאי הספרדי, חוליו דה לה גווארדיה, החשוד במעורבות בתאונת הפגע וברח בירושלים לפני שלושה ימים, במהלכה נהרג הפסנתרן המחונן חיים טוקצ'ינסקי בן ה-30.



במשטרה ממשיכים לטעון כי העיתונאי נהג במהירות מופרזת שהוא שיכור, חצה צומת באור אדום, דרס את טוקצ'ינסקי על מעבר חצייה ונמלט מהזירה. בית המשפט התייחס בפעם הראשונה לטענה שהעלו פרקליטיו של החשוד, עו"ד ינון היימן ועו"ד ליאון אמירס, לפיה החשוד חש מאוים כאשר שלושה אופנוענים רדפו אחריו והיכו על רכבו. הפרקליטים ציינו כי כל אזרח ישראלי במדינה זרה שהיה נקלע לסיטואציה דומה סביר להניח שהיה נוהג באותה הדרך ולכן יש להתייחס לסוגיה זאת.



בית המשפט אמר כי ייתכן ואכן שלושה אופנועים רדפו אחריו אולם אין בכך לקבוע שהבריחה מלכתחילה נובעת מכך. עורכי הדין הוסיפו כי "אנחנו סמוכים ובטוחים שטענה זו של הגנת הצורך תתקבל".



דה לה דווארדיה שידר בעבר בטלוויזיה האיראנית, תחת עוטה זהות בדוייה. העיתונאי עבד בישראל, עד שעזב אותה לפני מספר שנים בשל אירוע אלימות במשפחה, לאחר שהכה את אשתו וגרם לפציעתה הקשה. הוא חזר למדינה כשקיבל תעודה מלשכת העיתונות הממשלתית (לע"מ). ממשרד החוץ נמסר כי עבודתו כאן הופסקה בהסכמת כל הצדדים לאחר אירוע אלים במשפחה. גורם ברשות האוכלוסין מסר ל"מעריב אונליין" כי אין תיעוד לכך שגורש מהמדינה בעבר.



כזכור, בלילה שבין ראשון לשני פגע העיתונאי בטוקצ'ינסקי, עת שחצה את הכביש במעבר חציה סמוך לכיכר פריז בבירה. חובשים ופרמדיקים של מד"א העניקו לו טיפול רפואי ופינו אותו לבית החולים "שערי צדק" בעיר, תוך ביצוע פעולות החייאה, כשהוא סובל מפגיעה רב מערכתית, אך מאוחר יותר נקבע מותו בבית החולים.