רבבות השתתפו ברחבי הארץ בהקפות השניות של שמחת תורה. כמדי שנה, מרכזי הערים הפכו למוקדי חגיגות ההקפות, ועל רקע הבחירות לרשויות המקומיות, שייערכו בסוף החודש, רבים מהמתמודדים לראשות ולמועצות הערים ניצלו את ההזדמנות לקחת חלק בשמחה והשתתפו בהקפות עם ספרי התורה.

בתל אביב התמקדו ההקפות השניות בכיכר רבין, שם החלו החגיגות לאחר שעשרות תלמידי ישיבה נשאו את ספרי התורה בצעדה חגיגית מבניין הרבנות ברחוב דוד המלך. לפני תחילת ההקפות השניות היה חשש שגשמים ישבשו את האירועים, אבל באזורים "המועדים לפורענות" הגשם ירד עוד טרם התחלת האירועים והחגיגות נערכו על רקע של ריחות הסתיו, מה שהגביר את השמחה בקרב החוגגים.

הקפות שניות בירושלים. צילום: מרק ישראל סלם


רון חולדאי בהקפות שניות בתל אביב. צילום: אבשלום ששוני

איילת שקד בהקפות שניות. צילום: מרק ישראל סלם


בתוך כך, אפילו מזג האוויר ההפכפך בימים האחרונים, שכלל טפטופים קלים, לא הצליח לעצור למעלה ממיליון ורבע אנשים מלטייל במהלך החג באתרי רשות הטבע והגנים וקק"ל. רבבות בילו בחופי הרחצה בכנרת ובים התיכון וכן בפארקים בחוצות הערים. מסיכום נתוני רשות הטבע והגנים עולה כי כמיליון מטיילים פקדו במהלך סוכות את שמורות הטבע והגנים, כאשר עם האתרים המובילים נמנו קיסריה, לשם הגיעו 33 אלף מטיילים, עין גדי – 28 אלף, מצדה ואשקלון – 28 אלף ושניר, גן השלושה וירקון – 15 אלף מטיילים. עוד עולה מהנתונים כי בחניוני הלילה של רשות הטבע והגנים לנו במהלך החג כ־100 אלף מטיילים.


במהלך סוכות טיפלו פקחי רשות הטבע והגנים ב־34 אירועי חילוץ, מהם 20 עם נפגעים, בעיקר כתוצאה ממחסור במים, התייבשות, החלקה במהלך טיול, כניסה לחשיכה ואיבוד דרך. עוד נמסר כי בנחל פרת אירע מקרה מוות של עובד זר, כבן 26, שטבע. נסיבות האסון עדיין נבדקות.

עוד עולה מסיכום הנתונים כי פקחים טיפלו במהלך החג בתשע שריפות, בהן בשמורת הטבע הר מירון, בנחל פרת ושש בעוטף עזה. לדברי מנהלת חטיבת קהל וקהילה ברשות הטבע והגנים רעיה שורקי אחת הסיבות לשריפות הייתה העובדה כי החג חל מוקדם יחסית השנה, והקרבה לקיץ, שכללה כמה ימים חמים, גרמה לדליקות. עוד היא ציינה כי תנועת המטיילים בצפון הארץ דילגה השנה על חלק מאתרי המים בגולן, שעדיין אסורים לכניסת מתרחצים על פי הנחיית משרד הבריאות. מקק"ל נמסר כי באתרי הרשות ביקרו במהלך החג למעלה מרבע מיליון מבקרים.