בדרך למינוי רמטכ"ל ומפכ"ל: שר התיירות יריב לוין (הליכוד) הציע היום (שלישי) שני מועמדים חדשים לכהונה בוועדה המייעצת למינוי בכירים בשירות המדינה (״ועדת גולדברג״). מדובר בפרופסור טליה איינהורן, פרופסור מן המניין במחלקה לכלכלה ולמינהל עסקים באוניברסיטת אריאל, חוקרת בכירה אורחת בפקולטה לניהול באוניברסיטת תל אביב וחברה מלאה באקדמיה הבינלאומית למשפט השוואתי.המועמד השני שהוצע הוא משה טרי - בעל תואר ראשון בכלכלה ומדעי המדינה ותואר שני בכלכלה ובמינהל עסקים מאוניברסיטת בר אילן. כיהן בשורה של תפקידים בכירים בשירות הציבורי ובמשק ובהם יו״ר הרשות לניירות ערך ומנכ״ל רשות הדואר.
השמות החדשים מוצעים לאחר שבחודש שעבר חברי הוועדה למינוי בכירים, רו"ח איריס שטרק וראש המל"ל לשעבר תא"ל במיל' יעקב נגל, הודיעו על פרישתם מתפקידם, זאת על רקע צו הביניים שהוציא בג"ץ על כינוס הוועדה. שטרק נימקה את פרישתה בכך שמונתה לנשיאת לשכת רואי החשבון. 
כזכור, כפי שפורסם לראשונה במעריב, הוגשה נגד חברותם של שטרק ונגל בוועדה עתירה על ידי התנועה לטוהר המידות על כך שהם בניגוד עניינים עקב קרבה לראש הממשלה ולשרים נוספים. במאי השנה פורסם לראשונה ב"מעריב" כי לוועדה המייעצת למינוי בכירים, הכוללת ארבעה חברים, ימונו שני מקורבים לנתניהו. 

בראש הוועדה עומד השופט בדימוס אליעזר גולדברג, וחבר נוסף מתוקף תפקידו הוא נציב שירות המדינה. בנוסף, הממשלה בחרה שניים שאמורים לייצג לכאורה את האינטרס הציבורי בבואה של הוועדה לבחון אם מועמד לתפקיד בכיר כמו מפכ"ל, רמטכ"ל, ראש שב"כ או נגיד בנק ישראל - הוא אדם שלא דבק בו רבב. כלומר, הוועדה אמורה להיות מנותקת משיקולים פוליטיים.
במכתב אל מזכיר הממשלה, צחי ברוורמן, בו הודיע על פרישתו מהתפקיד, ציין נגל כי "מאז אישור המינוי בממשלה התחולל סביבו מחול שדים שהסתיים בשלב זה בדיון בבג"ץ בשבוע הקודם. שמחתי לראות ששופטי בג"ץ מצאו לנכון להדגיש שבאופן אישי לא דבר בי שום רבב "והפגם" היחיד שמעיב על מינויי הוא העובדה שתפקידי כראש המל"ל בפועל היה משרת אמון מטעם ראש הממשלה ולכן הוא מרמז על קרבתי אליו ועל היותי "עושה דברו", זאת במיוחד לאור העובדה כי גם מאז שסיימתי את תפקידי במל"ל הטיל עלי ראש הממשלה משימה לאומית נוספת (הטיפול בחוק השואה הפולני ביחד עם עו"ד צ'חנובר). למרות האבסורד וחוסר ההיגיון המוחלט בטיעונים אלו, אני מבקש ממך להציג בפני הממשלה את בקשתי לשחרר אותי מהמינוי שקיבלתי".