לאחר מותו הטרגי של ארי נשר ז"ל, שנהרג בתאונת הפגע וברח בתל אביב בעת שרכב על אופניים חשמליים, עלו שוב לתודעה הסכנות הטמונות בכלי הרכב, שנמצא בשימושם של בני נוער רבים. בעקבות כך, דנו היום (שלישי) מומחה לענייני נזיקין, עו"ד עמיקם חרל"פ, ורוכב אופניים ניר אמבר, בתכניתה של ענת דוידוב ב-103FM, ושוחחו על בעיית האופניים החשמליים, ובאופן בו הממשלה צריכה לטפל בסכנות שבכך, לדעתם: "הורה שנותן לילד שלו לרכוב על הכלי הזה, צריך לשלול לו את הרישיון".


אמבר, שרוכב על אופניים חשמליים כבר תשע שנים, אמר: "אני לא יכול בלעדיהם, הם כמו אוויר לנשימה בשבילי. אני לא נוסע על המדרכה, אלא על הכביש או שבילי האופניים כשיש, וזאת כשאני חובש קסדה לפי החוק. לצערי המדינה לא מצליחה לפתור לי את הבעיה ברחובות. הכול מתחיל מזה שהמדינה לא סוללת שבילי אופניים ברחבי ישראל. ברור לכולנו שהכלי הזה הוא נהדר, חלופה נכונה ופרקטית לתחבורה הציבורית המקרטעת ולפקקי הענק ברכב הפרטי. יש להקים שבילי אופניים". 

"הייתי שם יותר אכיפה שמונעת מבני נוער לרכוב באופניים החשמליים", הוסיף אמבר. "בעיניי הורה שנותן לילד שלו לרכוב על הכלי הזה, צריך לשלול לו את רישיון הנהיגה. זה לא כלי לבני נוער, אלא למבוגרים שלוקחים את האופניים ככלי רכב לעבודה. אני מבחין ברוכבים על המדרכות שעושים שם רע לכולנו. הכי מעצבן אותי לראות רוכבי אופניים שמעזים לצפור להולכי רגל במדרכה". 



עו"ד עמירם חרל"פ, המתמחה בנזיקין, התייחס גם הוא לתופעה ואמר: "אנחנו נמצאים בסיטואציה בה גם שר התחבורה, גם שרת המשפטים וגם כל כנסת ישראל באו עם הבטחות אך שום דבר לא הוסדר. אני לא מכיר אדם אחד במדינת ישראל שיוכל לומר שמצב האופניים החשמליים בישראל הוא נורמלי".

"במדינת ישראל יש כ- 250 אלף רוכבי אופניים, והשנה כבר היו לנו 16 הרוגים, וזה מבלי לחשב את כמות הפצועים קשה והפצועים קל. זו פשוט הפקרות. מישהו חייב להסדיר את העניין הזה ולקבוע חוק בנושא. אני קורא לתקשורת שלא להרפות מהנושא, כל שבוע אנחנו התבשרנו בנפגעים והרוגים נוספים. יש לשים לזה סוף", הוסיף העו"ד.