חמישה תלמידי בית ספר תיכון בג'לג'וליה פונו אתמול לבית החולים מאיר בכפר סבא כשהם סובלים מפצעי דקירה. על פי החשד, הם היו מעורבים בקטטה אלימה שפרצה בבית ספרם. על פי דיווח ראשוני שנמסר על ידי מד"א, הפצועים פונו לבית החולים כשמצבם קל. שוטרים הוזעקו לזירת האירוע וגבו עדויות מצוות המורים ומתלמידים אחרים, במטרה לחקור את נסיבות האירוע. הלימודים בכל בתי הספר העל־יסודיים (לרבות חטיבות הביניים) בג'לג'וליה יושבתו היום בעקבות המקרה.



יש לציין כי בשנה שעברה נורה תלמיד בבית ספר זה ונפצע באורח בינוני, לאחר שעבריין פרץ אל חצר בית הספר וירה בו. התלמיד פונה לבית החולים בילינסון בפתח תקווה. יו"ר ועד ההורים הארצי בחברה הערבית, אחמד ג'בארין, אמר ל"מעריב־השבוע": "הכתובת הייתה על הקיר. מה שהתרחש בבית הספר המקיף בג'לג'וליה הוא דבר חמור מאוד. לצערי, היו עוד מקרי אלימות ופשע שהתרחשו בין כותלי בתי הספר בעבר, ואין אנחנו רואים שמסיקים מסקנות ממה שמתרחש".



יו"ר ועד ההורים הארצי הוסיף והזכיר: "לפני כמה שנים נרצח מנהל בית ספר עמל בטייבה, יוסף חאג' יחיא ז"ל, והיום זהו מקרה נוסף של אלימות. מה צריך שיקרה עוד כדי שהממשלה תעשה מעשה ונבחין בשינוי בשטח? "יש לצאת בתוכנית בהשתתפות כל הגופים הקשורים בחינוך: משרד החינוך, הרשויות המקומיות, המשטרה וההורים, כי העניין הגיע לרמה כזו שאי אפשר לסבול אותה יותר".



ראזי איוב, מזכיר סניף ארגון המורים בג'לג'וליה, אמר ל"מעריב־השבוע": "הייתה קטטה בתוך השירותים בבית הספר, ואף אחד לא יודע למה. התלמידים השתמשו בסכינים, והשירותים מלאים בדם". לדבריו, ביישוב אירעו במהלך השנה האחרונה כמה מקרי אלימות הקשורים לבית הספר: "לפני קצת יותר משנה נכנסו אנשים חמושים וירו בשני תלמידים בחצר בית הספר, ולא נעשה דבר. לפני חודש ירו על הבית של מנהלת בית הספר, ובשנה שעברה שרפו לאותה מנהלת את האוטו, ואיש לא עשה דבר. האלימות משתוללת, והמשטרה חייבת לחקור ולהגיע לתוצאות.



"המורים מאוד מפוחדים, הם לא מוכנים לבוא לבית הספר. באווירה כזו מסוכנת היום בין התלמידים, מי יודע מה יהיה מחר? אנחנו פוחדים מאוד ורוצים שמישהו יבוא לבית הספר חמוש, שישמור על התלמידים והמורים. ההרגשה היא כאילו אנחנו לא קיימים, וזו תחושה מאוד לא נעימה".