שרת המשפטים איילת שקד התראיינה הבוקר לכאן ב' והתייחסה לשני המועמדים החדשים לוועדה למינוי בכירים, פרופסור טליה איינהורן ומשה טרי, האמורה לעסוק במינוי הרמטכ"ל והמפכ"ל. "מדובר בשני אנשים עם רקורד מוכח, אנשים רציניים, אני מקווה שהממשלה תסיים את מינוי הרמטכ"ל והמפכ"ל". שקד העבירה ביקורת על הסרבול שבהליך ועל כך שכל מינוי בשירות הציבורי כרוך בעתירות מתמשכות. "הירידה של חיים של מי שמיועדים לעשייה ציבורית פשוט מוגזמת", אמרה,  "היא מרחיקה אנשים טובים שלא רוצים את ההתעסקות הזאת. יש בתקופה האחרונה ריבוי עתירות, כמעט כל מינוי בכיר זוכה לעתירה, או שבאמת בג"ץ יפסוק יותר הוצאות על עתירות קנטרניות או שהוועדה המיותרת הזאת תופסק".
"הוועדה הזאת בודקת את טוהר המידות של המועמדים בעקבות פרשת בראון-חברון", הוסיפה, "מאז החלו לסרבל את הליך המינויים למשרות בשירות המדינה. גם השרים יכולים לבחור אנשים טובים בלי המסננת הזאת. אפשר שאותם שרים ישימו על שולחן הממשלה ולעיון הציבור את המועמדים למשך שבועיים, שלושה. אם יהיו תלונות יהיה זמן לשקול אותם. הממשלה זה גוף מוסמך ורציני לא פחות מהוועדה למינוי בכירים. אפשר לפשט את ההליכים".
שקד המשיכה ואמרה כי "אם הממשלה עושה מינוי שאינו ראוי מסיבה כלשהי מי שמכריע זה בג"ץ. כל החלטה מנהלית כפופה לביקורת שיפוטית. גם במקרה של יואב גלנט אני חושבת שבמודבר באדם מצוין שיכל להיות רמטכ"ל מצוין ובסופו של דבר מי שלא מינה אותו זה ראש הממשלה ושר הביטחון, שחשבו כי זה לא יעמוד במבחן בג"ץ. הוועדה יוצרת סרבול מיותר, כל מינוי הופך לויה דלרוזה". 

שקד התייחסה גם לנושא מינוי השופטים לאור הסערה סביב המתרחש בארצות הברית בנוגע למינויו של ברט קוואנו לבית המשפט העליון. "בארצות הברית הם שמים על השולחן את זה ששופטים שופטים לפי השקפת עולמם. שם יש חלוקה ברורה בין השופטים השמרנים של הרפובליקאים לבין שופטים ליברליים של הדמוקרטים. בישראל יש שיטה שונה של הוועדה לבחירת שופטים שצריכה לרדת לעומקם של דברים ולדעתי גם לשאול על תפיסת עולם וסט הערכים. שמניתי שופטים לבית המשפט העליון ביררתי את השקפת עולמם והתפיסות שלהם. 

ברט קוואנו. צילום: רויטרס
 
שקד התייחסה גם לעובדה שהליך המינוי של השופטים בישראל אינו חשוף לציבור באופן מלא ואמרה כי "זה נכון שהשיחה על המועמדים עצמם בין חברי הוועדה מפאת צנעת הפרט אינה מתפרסמת. זה משהו שניתן לשקול אותו או לפחות לפרסם את הדו שיח בתוך הוועדה". 

שקד סירבה לומר כיצד הייתה נוהגת לא היה מגיע לפתחה סיפור קוואנו והיה עליה להחליט האם למנותו. "מבחינת תפיסת העולם שלו הוא אדם ראוי אבל אני לא רוצה להתערב בעניינים הפנימיים של ארצות הברית כמו שאני לא רוצה שיתערבו בעניינים הפנימיים שלנו". 
 
על העימות בין יו"ר מפלגתה, נפתלי בנט ושר הביטחון אביגדור ליברמן בנוגע להתנהלות בגבול רצועת עזה אמרה שקד כי בנט הציג תכנית אלטרנטיבית בקבינט ואמר מההתחלה שצריך לירות במשגרי בלוני תבערה. ממרץ יכולת ההתרעה של צה"ל נשחקה וזה גם בצבא יגידו לך. בנט אמר תמיד שצריך להגיב באגרסיביות. אל משגרי הבלונים וחוצי הגדר, צריך להתייחס כמחבלים לכל דבר". עוד הוסיפה שקד כי "יש אחריות גם לראש הממשלה ולחברי הקבינט. מי שמוביל את המדיניות זה ראש הממשלה ושר הביטחון, אך כחברי הקבינט יש לכולנו אחריות".