עיריית תל אביב הגישה היום (רביעי) עתירה לבג"ץ נגד שר התחבורה, ישראל כ"ץ, וחברת נתיבי איילון. זאת כיוון שלטענתה, עד היום לא הובהר לעירייה מדוע המשרד החליט לעצור את עבודות הקמת גשר יהודית בשבת. העתירה כוללת בקשה למתן צו ביניים, המשעה את החלטת שר התחבורה לעכב או להפסיק את העבודות על גשר יהודית, ומחייב את נתיבי איילון להמשיך את העבודות לביצוע הגשר כמתוכנן, עד להכרעה בעתירה זו. 
בין נימוקיה בעתירה, טוענת עיריית תל אביב כי החלטת שר התחבורה להפסיק את העבודות בשבת אינה חוקית, שכן השר אינו מוסמך לתת הוראות לחברת נתיבי איילון ובפרט חסר סמכות לתת לה הוראות ביחס לעבודה בשבת.  
ראש עיירת תל אביב, רון חולדאי, מסר: "הגשנו כעת עתירה לבג"ץ להמשך ביצוע עבודות הקמת גשר יהודית בשבת. העתירה כוללת בקשה למתן צו ביניים, המשעה את החלטת שר התחבורה, ישראל כ"ץ, ומחייב את נתיבי איילון להמשיך את העבודות לביצוע הגשר, גם בשבת, כמתוכנן ועד להכרעת בג"ץ. החלטת שר התחבורה להפסקת העבודות בשבת התקבלה ממניעים פוליטיים צרים ובהיעדר סמכות. ואף על פי כן, גשר יהודית יוקם גם יוקם". 

הדמיה, גשר יהודית. קרדיט: חן אדריכלים


השר ישראל כ״ץ הגיב לעתירה ותקף: "כשמצבו של חולדאי בסקרים מחמיר, היוזמות מתרבות. במקום לאפשר את קידום מיזמי התחבורה הציבורית החשובים המעוכבים על ידו, ראש עירית ת״א חולדאי שוב מציף את עניין הגשר הפוליטי ערב הבחירות לרשויות המקומיות. חברת נתיבי איילון תפעל להקמת הגשר בעיתוי ובאופן המתאימים, ועל פי מדיניות משרד התחבורה - למתן קדימות להשלמת קו הרכבת החשמלית הישיר מירושלים לת״א, ולצמצום הפגיעה בציבור".

כזכור, גשר יהודית, המתוכנן עבור הולכי רגל ורוכבי אופניים בלבד, יחבר את מזרח העיר למערבה ויאפשר לתושבי רמת גן וגבעתיים להגיע ללא רכב למרכז תל אביב, ויסייע להפחתת מס' כלי הרכב בתוך גוש דן.