המשטרה זימנה הערב (רביעי) לחקירה את הנער שהיה מעורב בתאונת הדרכים שבה נהרג הנער ארי נשר ז״ל. בכוונת המשטרה לחקור את הנער הנוסף, שהרכיב על אופניו את ארי ז״ל, תחת אזהרה בחשד להריגה. על פי חוק חל איסור להרכיב אדם נוסף על אופניים חשמליים. הנער נפצע באורח קל בתאונה בה נהרג נשר בן ה-16 מפגיעת רכב בשדרות רוקח בתל אביב בשבוע שעבר.



"הכאב עדיין טרי על אובדן חבר ילדות והמשטרה באופן אבסורדי משיקולים תמוהים מוצאת לנכון לחקור את בני תחת אזהרה כשהם אומרים לאוזני הקטין כי הוא מואשם בהריגת חברו הטוב תוך כדי גרימת נזק נפשי לקטין", אמרה אמו של הנער. "כל זאת על מנת להפחית מאשמת הנהג שנהג בשכרות פגע וברח. כל זאת לכסות על מחדל המשטרה שלא ביצעה בדיקת שכרות לאלתר אלה לאחר כ-4 שעות". הנער נחקר בחשד כי הרכיב את נשר ז"ל על אופניו החשמליים בניגוד לחוק כאמור, ללא קסדה או סימנים זוהרים, וכי סטה ממסלולו בצורה מסוכנת.

בית משפט השלום בתל אביב שחרר בשבוע שעבר למעצר בית בן תשעה ימים את הכדורגלן יצחק אספה, החשוד בהריגתו של ארי נשר בתאונת הפגע וברח, למעצר בית מלא. ההחלטה התקבלה לבקשת המשטרה, למרות שאספה לא מודה במיוחס לו ומרחיק עצמו מהאירוע. כעת מסתמנת האפשרות שיחשידו את אספה בנהיגה תחת אלכוהול, במעורבות בתאונה ובהפקרת פצוע אך כי סעיף ההריגה יופחת ממנו. 

זירת התאונה בתל אביב. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90
זירת התאונה בתל אביב. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

 
במשטרה אומרים כי הצעד נובע מכך שהוא החל לשתף פעולה ומסר את גרסתו לאירועי אותו לילה קשה. בשלב זה ניתן להורות על שחרורו למעצר בית מבלי לפגוע בחקירה. במשטרה בודקים את הגרסה שלו מול גרסאות שמסרו מעורבים אחרים שהיו במקום בזירת האירוע וכן עדויות נוספות שנגבו בימים האחרונים. 

פרקליטו של אספה, עו"ד כפיר דור, ביקש לאפשר מבית המשפט לאשר לו לצאת לאימונים בתקופת מעצר הבית. נציג המשטרה התנגד לבקשה האמורה והשופט אימץ את עמדת המשטרה והחליט, כאמור, לשחרר אותו למעצר בית מלא. יחד עם זאת הורה כי החשוד לא יצא לאימוני קבוצת מ.ס. אשדוד כפי שביקש פרקליטו.
כזכור, אספה החל לשתף פעולה עם החוקרים בעצת סנגורו החדש, עו"ד דור, שמונה על ידי קבוצתו, מ.ס. אשדוד. בתאונה בערב חג הסוכות בה היה מעורב אספה נהרג ארי נשר בן ה-16. השניים נפגעו מרכב כשרכבו על אופניים חשמליים בשדרות רוקח בתל אביב, מול מגרשי הטניס, סמוך לכניסה לחניון האוטובוסים במקום. בזמן התאונה עשה אספה את דרכו חזרה ממסיבת יום ההולדת של חברו, שחקן הפועל רעננה אור דסה. 
 
יצחק אספה. צילום: אבשלום ששוני
יצחק אספה. צילום: אבשלום ששוני