אחרי תקופת התלבטות, החליט אתמול השר להגנת הסביבה זאב אלקין לאמץ את עמדת רשות הטבע והגנים, המופקדת על שמירת חיות הבר, ושל החברה להגנת הטבע, ולאפשר ציד מוגבל של שפני הסלע לתקופה של שלוש שנים. יש לציין כי אלקין לא אפשר את הוצאת שפני הסלע מרשימת החיות המוגנות. 
זאת, בשל היותם של שפני הסלע "חיית מאגר" לזבוב החול, אשר מעביר את מחלת הלישמניה־טרופיקה, שגורמת לפצעים קשים וצלקות במקרה של עקיצות.  ההיתר שגיבשה רשות הטבע והגנים בהנחיית השר, כולל היתר ירי ולכידה של שפני סלע במקומות יישוב ועד 500 מטר מהבית האחרון ביישוב, למשך שלוש השנים הקרובות.
ברשות הטבע מדגישים כי ההיתר יאפשר קיום מנגנון פיקוח ובקרה על ירי ולכידה של שפני הסלע. מי שיוכל לפעול מיד הם ציידים בעלי רישיונות ירי קיימים. הירי ייעשה בכפוף לחוק ובהתאם להנחיות הנדרשות. "ההחלטה שקיבלנו מורכבת ולא פשוטה, אך הכרחית. היא תאפשר לדלל את אוכלוסיית השפנים בשטח היישובים, על מנת להגן על התושבים ובעיקר על ילדים, שלרוב הם הנפגעים העיקריים מהמחלה", אמר השר אלקין. 

הוא הוסיף כי "הטיפול בלישמניה כרוך בסבל רב, ולעתים מותיר את הילדים שנדבקים במחלה מצולקים גם אחר כך. ההנחיה החדשה מצטרפת לטיפול במסלעות, בתי הגידול של השפנים, בסמוך ליישובים, שהמשרד תקצב בכ־40 מיליון שקל בשנתיים החולפות. בכוונת המשרד להשקיע עוד 20 מיליון שקל - תקציבים חסרי תקדים שהשגנו. אני מאמין שכתוצאה מהפעולות האלו, מספר הילדים שייפגעו מלישמניה יפחת".
מהחברה להגנת הטבע נמסר בתגובה להחלטה: "החברה להגנת הטבע מברכת על השארת שפן הסלע בהגדרתו כמין מוגן. השארת ההגנה על שפן הסלע תמנע ציד פראי ולא מידתי ושימוש בהרעלות לא חוקיות שמסכנות את עולם החי כולו".
 
שפן הסלע נפוץ בארץ בעיקר בנופים הרריים וסלעיים, מרמת הגולן בצפון ועד גבולה הדרומי של הארץ. היתר הציד המוגבל תקף גם לשטחי הממשל הצבאי בגדה המערבית, שבה נפוצים השפנים.