המחלקות על עבודות הרכבת הקלה בגוש דן במהלך השבת המחריפה. על פי דיווח בחדשות 10, עיריית בני ברק מאיימת להפסיק את אספקת המים לעבודות בשבת, במטרה למנוע אותן. בחברת נת"ע, הבונה את הרכבת הקלה, זועמים על ההחלטה וטוענים שהעירייה מסכנת חיי אדם. החברה פנתה לבית המשפט, שידון מחר בהתפתחות החדשה. 



כזכור, בית המשפט המחוזי בתל אביב אישר לנת"ע לבצע עבודות בשבת וביטל את צו המניעה הזמני שהוציא בית משפט השלום במעמד צד אחד. השופטת לימור ביבי קיבלה את עמדת החברה, לפיה עצירת פעולות המינהור בתוואי הרכבת הקלה בבני ברק עלולה לסכן חיי אדם, והתירה את המשך הכרייה גם בשבת, לרבות מתקן הדייס שנמצא מעל פני הקרקע.



בנת"ע ובדניה סיבוס טענו בבקשה הדחופה לבית המשפט, שאושרה כאמור, כי עבודות הכרייה מתבצעות בתת הקרקע, עומק של כ-30 מטרים ולנוכח טיבה של הכרייה באמצעות מכונת TBM הכורות את מנהרות הרכבת הקלה – מכונות המנהור מצויות כעת מתחת לכביש הראשי בעיר בני ברק – ברחוב ז'בוטינסקי, בסמיכות לבתי מגורים ועסקים בעיר. עוד נטען בבקשה לביטול צו המניעה, כי העבודות מתבצעות בשטח הרווי מי תהום ונדרשת הפעלת מתקן עילי במהלכן המייצר דיס (סוגן של בטון דליל) המוזרם באופן רציף למכונת הכרייה.

בתוך כך, הערב צפויים להשתתף רבבות במחאה בבני ברק בשל ביצוע עבודות בשבת. את המחאה יזמה עיריית בני ברק ורבנים בכירים בקהילה החרדית בעיר יצאו בקריאה להפגין נגד חילול השבת ההמוני בשטח העיר. משטרת מרחב דן הודיעה שלצורך קיום העצרת ייסרו החל מהשעה 18.00 ועד 21.00 הרחובות ז'בוטינסקי (מצומת בן גוריון על גבול רמת גן) עד למחלף גהה וכביש 4 – ממחלף אלוף שדה ועד למחלף ירקונים בשני הכיוונים.