אזרחי ישראל לא מרוצים מהטיפול של משרד התחבורה בנושא האופניים החשמליים, כך לפחות עולה מסקר שפורסם הערב (חמישי) בערוץ 10, שנערך על ידי מכון המחקר של קמיל פוקס. על פי נתוני הסקר, 87% מאזרחי המדינה מאמינים כי יש לחייב את נהגי כלי הרכב הממונעים בהוצאת רישיון מיוחד, זאת לעומת 10% בלבד שלא מאמינים שיש בכך צורך.



מי שנתפס על פי רבים כאחראי למחדל, שעלה בחייהם של 16 בני אדם רק השנה הוא שר התחבורה ישראל כ"ץ. 61% מהציבור אמרו בסקר כי הם לא מאמינים שהשר פועל כנדרש להילחם בתופעה, לעומת 17% שמאמינים כי פעילות כ"ץ בנושא מספקת. הגעה שמובעת בסקר תואמת במידה רבה את דרישות המשטרה, לרישוי נושא האופניים החשמליים.





מוקדם יותר היום התבטא בנושא ראש מחלקת התנועה במשטרה, ניצב משנה נועם בגיינסקי, בנושא ואמר כי המשטרה מעוניינת להחיל על רוכבי האופניים והקורקינטים הגבלות שיגנו על ביטחונם ועל ביטחון סביבתם. אנחנו דורשים חיוב של קסדה מלאה, לא קסדת חצי של אופניים רגילים, אלא קסדה מלאה. לא יכול להיות שבכלי שנוסע במהירות כזו הרוכבים יהיו עם קסדה של אופניים רגילים. כמו כן, אנחנו דורשים תאורה משמעותית, שימוש באפוד זוהר, וכל מה שקשור להסדרה - רישוי, רישום וביטוח. למשל חובת התאוריה, אנחנו רוצים שתהיה חובת רישום של האופניים ברשויות המקומיות - ולא רק תאוריה. ברגע שיהיה רישום של כל אופניים חשמליים ברשות המקומית, שם תתבצע בדיקה של האופניים ותינתן לוחית רישוי, אז אנחנו יודעים שיש איזשהו פיקוח".



"בנוסף יש לנו יוזמות שאנחנו מקדמים, בשיתוף משרד התחבורה, בנושא של החרמה. אנחנו רוצים שתהיה לנו אפשרות, במידה ואנחנו מאתרים ילד בן 14 רוכב על אופניים חשמליים, כאשר אסור לו, שתהיה לנו אפשרות להחרים ולגרוט לו את האופניים. בנושא הרישיון, אנחנו דורשים שלכל רוכב תהיה מינימום של הכשרה. הרי אם הרוכב לא מכיר את החוק ואת התמרורים, ולא יודע איך להשתלב בתוך התנועה - זה אסון. הבסיס הוא הכשרה של מינימום שעות".