שני צעירים בני 17 ו-19 נעצרו ביום חמישי האחרון בחשד לאונס נערה בת 16 לפני כארבעה חודשים, זאת בעקבות תלונה שהוגשה נגדם במשטרה. בסיום דיון בעניינם בבית משפט השלום בפתח תקווה אתמול, הוארך מעצרו של החשוד בן ה-19 בחמישה ימים, בעוד שזה של בן ה-17 הוארך בארבעה ימים.


בחקירתם קשרו השניים את עצמם לקשר עם הנערה, אולם טענו כי היחסים ביניהם התקיימו בהסכמתה המלאה. לפני כשבוע הגיעה קטינה לתחנת המשטרה באזור השפלה וסיפרה לחוקרת הנוער כי שני צעירים, אחד מהם קטין אותם הכירה, אנסו אותה בזה אחר זה כשהם מנצלים את העובדה שלא הייתה בהכרה מלאה או בתרדמת, ולא יכלה להתנגד למעשיהם, לכאורה.

לטענתה, היא נפגשה עם השניים, ככל הנראה בביתו של אחד מהם, ויחד הם עישנו סמים. המתלוננת טוענת כי בשלב מסוים היא נרדמה כתוצאה מהשפעת הסמים, אולם כשהתעוררה הבחינה בחשודים כשהם מקיימים עמה יחסי מין מלאים ללא הסכמתה.

הקטינה סיפרה לחוקרת כי העצורים ניצלו, כביכול, את מצבה כדי לבצע בגופה עבירות מין ולקיים עמה יחסים מלאים, זאת מבלי שהייתה מודעת למעשיהם. בעקבות תלונתה נעצרו השניים לחקירה, כאמור, ובמהלכה קשרו עצמם לחשדות שיוחסו להם. עם זאת, לגרסתם, היחסים שקיימו עם הקטינה היו בהסכמתה המלאה.

לפני כשלושה שבועות הגישה הפרקליטות לבית המשפט המחוזי בירושלים כתב אישום נגד אוריאל בלישה ואביהו דרעי, בני 19 מביתר עילית, בגין אונס תוך ניצול היות קורבנם במצב של עילפון. אביהו דרעי הואשם גם בגין הדחה בחקירה. האירוע התרחש בחודש אוגוסט, כשהנאשמים והמתלוננת שהיו מיודדים, נפגשו ובילו יחדיו.

בשלב מסוים, חשה המתלוננת בבחילה וסחרחורת ואמרה לנאשמים כי היא מרגישה שהיא עומדת להתעלף בעקבות מחלה ממנה היא סובלת. ואכן, כעבור זמן קצר התעלפה ונפלה על צידה כשעיניה עצומות. השניים החלו קוראים בשמה של המתלוננת בניסיון להעירה ואף סטרו לה קלות. בשלב מסוים המתלוננת החלה להקיא ואף להיחנק, אז היטה דרעי את ראשה לצד על מנת שלא תבלע את לשונה.

בשלב זה, לאחר שהמתלוננת התעלפה, נמנעו השניים מלהזעיק עזרה רפואית. במקום זאת, כך טוענת הפרקליטות, אנסו את המתלוננת בזה אחר זה, בעת שהיא לכודה בתוך גופה, ערה למתרחש ומבלי שיכולה הייתה להגיב בדרך כלשהי. דרעי ובלישה צחקו ביניהם ולאחר זמן מה התעוררה המתלוננת מעלפונה.