שלוש שנים לאחר שנפתחה חקירת המשטרה כנגד שרה נתניהו בפרשת המעונות, היום (ראשון) חל הדיון הראשון במשפטה בירושלים בפני נשיא בית המשפט אביטל חן. בצעד חריג, ביקשה הפרקליטות כי התיק יידון בפני הרכב של שלושה שופטים בשל מורכבותו ורגישותו, ודיון בבקשה התקיים, כאשר צוות ההגנה של נתניהו מתנגד להרחבת ההרכב. השופט חן הודיע כי יחליט בהמשך האם להרחיב את הרכב השופטים, והצדדים הגיעו להסכמה להיפגש בלשכתו ב-13.11 לצורך "צמצום המחלוקות או סיום התיק".
 
עורכי דינה של של שרה נתניהו אמרו בפתיחת המשפט: "אין לנו את כל חומרי החקירה. חלק מהחומרים נשלחו בצורה מבולגנת ואנחנו לא מצליחים לחבר אותם". לטענתם, "חוקר התפרץ לתוך החקירה של מתלוננת ההטרדה מינית נגד מני נפתלי ואמר לה שעדין נתניהו הסתיים". עו"ד יוסי כהן דרש גם לקבל את דברי ניצב רוני ריטמן על כך שנתניהו עומד מאחורי התלונה נגדו.

לדברי עו"ד כהן, "התביעה מעלימה ממני חומרים שלא נעים לה להראות. לא קיבלתי את הסכם עד המדינה עם מני נפתלי. מסרבים להעביר לי", והוסיף גם כי צוות ההגנה של נתניהו מתנגד להרחבת הרכב השופטים. לטענתו, "מנסים להפוך את התיק הזה לדרמה. בסך הכל מדובר בפתיתים וחמגשיות. אך אנחנו משאירים את שיקול הדעת בעניין לבית המשפט".

עזרא סיידוף במשפט. עורך דינו: "התביעה לא רוצה שלושה שופטים כיוון שהיא מפחד להפסיד בתיק". צילום: עמית שאבי, פול


לאחר מכן, תקף עו"ד כהן את הראיון שהעניק פרקליט מחוז ירושלים למעריב ואמר כי "בראיון, פרקליט המחוז אמר שהתיק מדיר שינה מעיניו. רוצים להפוך את התיק שכלל לא היה צריך להגיע לבית המשפט לתיק דגל ועושים סביבו דרמה כאילו מדובר בתיק מורכב ומסובך".

עורך דינו של עזרא סיידוף, יהושע רזניק, אמר כי "התביעה לא רוצה שלושה שופטים מהסיבה שמדובר בתיק מרכב, אלא מהסיבה שהיא מפחדת להפסיד בתיק. השופט דוד רוזן דן את ראש הממשלה אולמרט לבדו על תיק הרבה יותר חמור". 

עו"ד יוסי כהן. תקף את פרקליט מחוז ירושלים. צילום: עמית שאבי, פול


לדבריו, "אנחנו ביקשנו להיפגש עם היועץ המשפטי לממשלה. הוא סירב בכל תוקף. ביקשתי שייתן לי 20 דקות, אולי אצליח לשכנע אותו. הוא לא הסכים. זו הבחנה בלתי נסבלת שדלתו חסומה בפני מר סיידוף אך פתוחה בפני שרה נתניהו".

בסיום הדיון, הודיע הנשיא אביטל חן כי יחליט בהמשך אם לקבוע הרכב. הוא סירב בשלב זה לקבל את דרישת שרה נתניהו לקבל את דברי ריטמן ודברי החוקר שהתפרץ, וציין כי "נראה בהמשך המשפט אם החומר רלוונטי". בנוסף, הצדדים הסכימו להצעת השופט לקיים דיון בלשכתו ללא צורך בהגעת הנאשמים כדי לצמצם את המחלוקות, וצפויים כאמור להיפגש ב-13.11. 
 
שרה נתניהו בבית המשפט. "מנסים להפוך אתת זה לתיק דגל". צילום: עמית שאבי, פול


עזרא סיידוף, שהיה אחראי על ניהול מעון ראש הממשלה ומואשם גם כן בפרשה, התייצב גם הוא כאמור למשפט. עורך דינו יהושע רזניק אמר ל"מעריב" כי הוא מתנגד להרחבת הרכב השופטים. "הפרקליטות רוצה להפוך את התיק הזה לקרקס, להעצים אותו ולתת לו יותר נפח מהראוי לו מפני שהמעשים אירעו בבית ראש הממשלה", אמר. "אנחנו חושבים שאין לזה מקום".

עורכי הדין יעקב וינרוט ועמית חדד התפטרו מייצוגה של רעיית ראש הממשלה שרה נתניהו, ואת התיק ימשיך לנהל עו"ד יוסי כהן, שהתנגד להסדר טיעון שבמסגרתו תורשע נתניהו ותשיב את הכספים שנלקחו שלא כדין. עו"ד וינרוט, המייצג גם את ראש הממשלה, אמר כי "לא פרשנו בגלל דרך ניהול התיק אלא כי כשהוא מגיע לשלב מעשי יש לעשות בידול בין הייצוג של שרה לבין הייצוג של בנימין נתניהו".

הצדדים ינהלו הליך של הוכחות שבמסגרתו תנסה הפרקליטות להוכיח כי נתניהו הוציאה מהמדינה במרמה כ־350 אלף שקל עבור בני משפחתה ואורחיהם כתשלום לארוחות מוכנות ממסעדות יוקרה. על פי כתב האישום, עלות ארוחה לכל סועד מסתכמת בכ־500 שקל לאדם. משפחת נתניהו כבר ניסתה בעבר להגחיך את הנטען נגדה וטענה כי ארוחות היוקרה הן לא יותר מאשר מזון ב"חמגשיות".

הפרקליטות מבקשת לזמן רשימה ארוכה מאוד של יותר מ־80 עדים, בהם עובדים בכירים במשרד ראש הממשלה דוגמת היועצת המשפטית שלומית ברנע־פרגו, שפים שמהם הוזמנו הארוחות, מקורבים למשפחה וגם עד המדינה, היועץ הקרוב לשעבר ניר חפץ, אב הבית לשעבר מני נפתלי ועוד.


סיידוף מואשם, בנוסף לפרשת הארוחות, כי העסיק מלצרים במעון ראש הממשלה בניגוד לחוק תוך רישום כוזב שלהם כעובדי ניקיון. סעיף שלישי שבו מואשם סיידוף הוא "פרשת החשמלאי". לטענת הפרקליטות, סיידוף העסיק את החשמלאי אבי פחימה בדרכי מרמה, לדרישת שרה נתניהו, חרף הבהרה מהיועצת המשפטית ברנע־פרגו כי אין להעסיקו עקב ניגוד עניינים.